Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania, o țară cu multe firme foarte mici și cu șoferi îmbătrâniți

Federația Spaniolă din Transportul de Mărfuri FETRANSA a organizat în octombrie un seminar intitulat „Coexistența modelului corporativ și individual în transportul de mărfuri – avantaje și dezavantaje“, în cadrul căruia s-a răspuns, printre altele, la o întrebare la care oricine lucrează în transporturi trebuie să-și răspundă la un moment dat: să lucreze pentru sine, sau ca angajat? Interesantă în această țară este și structura juridică a firmelor de transport, deoarece aici este foarte mare procentul firmelor cu cel mult trei vehicule, iar figura dominantă este cea a șoferului-patron.

Președintele FETRANSA, Víctor González, a prezentat pe scurt piața actuală de transport din Spania, unde există 107.557 de companii cu vehicule autorizate pentru a circula pe drumurile publice, din care 60.991 au vehicule grele. Numărul mediu de utilitare grele autorizate pe firmă este de 4,35 și, deși cele mai multe societăți (53,2%) au doar un vehicul, ele dețin în total doar 12,1% din flota țării.

Profilul profesional mediu din prezent este cel al unui șofer de 51 de ani, în timp ce în anii ’90 era de 35 de ani, ceea ce spune multe, fără să se ia în considerare și faptul că în cinci ani 30% dintre ei se vor pensiona.

Companiile persoane fizice sunt cele mai numeroase, deși ponderea șoferilor-patroni a scăzut în ultimul timp. Aici este de remarcat faptul că, în funcție de forma legală, cooperativele de transport sunt cele cu cel mai mare număr de camioane pe firmă, de 17,70, față de 7,71, cât au societățile comerciale.

Articole similare

Ad