Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statele membre au obligația de a publica salariile minime până pe 2 februarie

Statele membre UE sunt obligate să indice informațiile cu privire la componentele remunerației pentru șoferi până la 2 februarie 2022, inclusiv informații despre salariul minim pe economie sau cel stabilit prin contractele colective de muncă, într-un mod transparent și ușor de înțeles pe site-urile proprii ( de regulă pe site-urile ministerelor muncii din fiecare țară), arată Direcția Generală Mobilitate și Transport (DG MOVE) din cadrul Comisiei Europene pentru Tranzit.

Legislația actuală încărcată pe site-urile web ale țărilor membre este analizată în prezent de Autoritatea Europeană a Muncii (ELA), iar, dacă în urma acestor analize se constată încălcarea dreptului comunitar, Comisia Europeană poate iniția proceduri de infringement împotriva statelor membre care nu asigură respectarea normelor.

Este important de subliniat că Directiva 96/71/EC și Directiva 2014/67/EU, sunt legislațiile europene care stabilesc reglementările sociale ce cuprind drepturile pe care salariații detașați le au într-o anumită țară, respectiv contractele colective de muncă, diverse bonusuri etc., iar directiva adoptată în cadrul Pachetului Mobilitate – (EU) 2020/1057  – se referă strict la remunerația primită de către o persoană detașată, după cum arată DG MOVE în răspunsul către Tranzit. 

Informațiile referitoare la salariile minime și diferitele indemnizații primite de lucrătorii din transporturi sunt necesare pentru firmele de transport, mai ales cele din estul Europei, pentru a calcula veniturile acordate salariaților detașați transnațional, pentru care trebuie să trimită declarații de detașare în statele gazdă începând cu 2 februarie 2022.

În ceea ce privește șoferii care lucrează la companii din state terțe, monitorizarea conformității respectării Directivei detașării depinde de acordurile pe care UE le are cu respectivele țări. În cazul Marii Britanii, spre exemplu, Acordul de comerț și cooperare cu UE conține reguli care sunt în mare măsură în aceeași linie cu cele din UE, inclusiv legate de detașare. „În prezent, Comisia discută cu părțile contractante ale AETR cu privire la alinierea mecanismelor de control, care pot fi utilizate pentru a controla normele sociale naționale și ale Uniunii de către companiile din țări terțe, cu mecanismele de control care se aplică firmelor din UE“, mai spune DG MOVE pentru Tranzit.

Articole similare

Ad