AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Statii „cu de toate“ de la OMV Petrom

Controlul total asupra costurilor a devenit in ultima vreme un deziderat comun al companiilor de transport, care urmaresc in plus si sa beneficieze de cat mai multe servicii intr-un singur punct. Pentru a veni in intampinarea acestor cerinte, grupul OMV Petrom a lansat pe 20 mai primele doua statii OMV EuroTruck din Romania care inglobeaza o serie de servicii menite sa-i ajute pe transportatori in administrarea mai usoara a flotei si optimizarea costurilor.
 

Concept nou pe piata romaneasca, OMV EuroTruck reprezinta un set de produse si servicii destinate transportului comercial rutier si oferite intr-un singur loc, din ratiuni de timp si confort. Reteaua de statii de distributie a carburantului OMV Euro Truck a fost lansata in 2007 in Austria si in prezent numara 18 astfel de centre in tara de origine, dar si in Slovenia, Germania, Cehia si, de la sfarsitul lui mai, si in Romania, pe A1, in parcul Logistic Bucharest West, si A2, Lehliu. Anul acesta se vor inaugura alte statii in Austria, Croatia, Ungaria, Slovacia si Slovenia. Pana in 2012, reteaua va numara 45 de centre de-a lungul principalelor coridoare europene de transport. „45 de statii sunt suficiente pentru industria transporturilor, deoarece cu un plin de rezervor un camion poate sa mearga 2.000 km. Un lucru foarte important este ca aceasta retea este una transfrontaliera si cardul poate fi utilizat in toate statiile”, a explicat Steen Frederiksen, head of OMV Commercial Road Transport Business.
Implementarea intregului concept EuroTruck necesita o investitie de 25 de milioane de euro, iar media pe o statie este de aproximativ jumatate de milion de euro, in functie de locatie si dimensiune.
In tara noastra, grupul intentioneaza deschiderea a sase astfel de statii, pana la sfarsitul anului dorindu-se inaugurarea a inca doua locatii. Pentru a discuta direct cu transportatorii, OMV Petrom organizeaza mese rotunde cu ocazia carora este luat pulsul pietei, nu doar in ceea ce priveste problemele, ci si solutiile complete de management care au fost deja experimentate pe alte piete.

Servicii speciale pentru transportatori
Prin aceste puncte, grupul OMV Petrom se poate concentra asupra nevoilor de alimentare cu carburant pe care le au companiile de transport prin oferta care presupune achizitionarea de motorina, AdBlue si lubrifianti folosind cardul EuroTruck.
„Pe langa serviciile de calitate si transparente, acest nou concept ofera si o abordare sistematica pentru intreaga regiune, astfel incat transportatorii sa stie in orice moment care sunt preturile pe tot continentul. In plus, se ofera si sprijin in rambursarea de TVA, astfel incat transportatorii sa-si poata primi banii inapoi, asigurand astfel lichiditatile care acum sunt atat de importante”, a declarat Steen Frederiksen.
Cardul are numeroase elemente de securitate: este autentificat online la nivel central pentru a preveni fraudele si exista un terminal de plata automat. Clientul isi poate personaliza cardul, de exemplu poate stabili limite de plata. Folosind acest instrument se pot realiza mai multe tipuri de plati: ale taxelor de drum, serviciilor de avarie, roll-on, roll-out, ale taxelor la traversarea frontierelor etc. si, daca se doreste, ale amenzilor.
Un aspect foarte important este sprijinul pentru o gestionare mai usoara a flotelor.
In acest sens, utilizatorii EuroTruck beneficiaza de o gama larga de servicii online pe baza carora pot accesa informatii legate de alimentarile de carburant, preturi, facturi etc.
Tot pentru a-i sprijini pe transportatori in efortul de a reduce cheltuielile, anul trecut, OMV a lansat Fuel Navigator, un instrument care ajuta la optimizarea costurilor/km prin planificarea rutelor pe baza preturilor valabile in fiecare statie. „Prin calcularea destinatiei si prin introducerea nivelului de carburant la plecare, managerii de transport vor primi informatii exacte despre statia unde trebuie sa alimenteze pe ruta respectiva. Soferul nu va mai avea nicio scuza sa nu aleaga statia cea mai ieftina de pe traseu. Astfel se optimizeaza si taxele de drum. Suntem primii care au lansat acest instrument si de aceea atragem tot mai multi clienti. Printre acestia se numara si firme care activeaza in Romania, ca Waberer’s, Hodlmayr, Lagermax, Eurolines, CS Cargo, Düvenbeck, Viator Vektor”, a explicat Steen Frederiksen.
Pe langa punctele forte ale cardului EuroTruck cu functie Routex extinsa, grupul se bazeaza si pe reteaua de distributie la nivel european. Cardul EuroTruck poate fi folosit in 230 de statii OMV si Petrom selectate la nivel european, precum si alte 1.000 de statii ale partenerilor din Europa.

Planuri mari pentru Romania
„Anul acesta, pentru Romania, ne-am propus ca, pe langa livrarile in sistem vrac pentru statiile de incinta, de circa 100.000 t, sa atingem acelasi nivel si pentru livrari in sistem de carduri”, a declarat Titus Olteanu, director vanzari CRT pentru Romania, Serbia si Bulgaria (Cluster 2).
La noi in tara, grupul are 53 de depozite en-gros plasate strategic, jumatate fiind detinute de OMV Petrom.
Potrivit INS, in primul trimestru din 2010 au functionat circa 2.000 de statii, din care aproximativ 1.400 sunt asa-numitele „branded filling stations”, iar restul sunt independente sau non-branded. Din totalul de 2.000, 25% este acoperit de OMV Petrom.
In 2009, piata de carburant din Romania a insumat vanzari de 5,62 milioane de tone (benzina plus motorina): 28% benzina si 72% motorina. 70% din volumul de motorina a fost comercializat in regim retail, iar 30% catre companii.
In opinia lui Titus Olteanu, „chiar daca suntem intr-o perioada de recesiune, tendinta este din nou spre a folosi carduri: in primele 3-4 luni, de la 33% s-a ajuns la 35-38%. O prima explicatie ar fi necesitatea unui control mai riguros al costurilor cu carburantii. Anul trecut, OMV Petrom a detinut 12% din piata alimentarilor cu carduri. In ceea ce priveste statiile de incinta, atat subterane cat si supraterane, conform unui sondaj realizat de Hitmail in 2009, pe partea de livrari in sistem vrac, OMV detine 13%.”
Conform informatiilor detinute la nivel de grup, piata CRT (transport comercial rutier) a reprezentat 27.000 de transportatori, din care aproximativ jumatate au 1-2 camioane. Din pacate, tendinta este descendenta: daca anul trecut 4.500 de companii au sistat activitatea, in 2010 se estimeaza ca inca 4.000 se vor inchide. In total, firmele ramase au aproximativ 105.000 de vehicule. Cu toate acestea, anul trecut piata a avut o valoare de circa doua miliarde de euro, iar trendul este de crestere cu 6% fata de anul trecut.

Consumul de motorina are potential de crestere
„Desi OMV activeaza de 50 de ani, ultimii 15 au fost cei mai importanti. In aceasta perioada, compania s-a format si a crescut progresiv. Pasul cel mai important a fost crearea grupului OMV Petrom. Urmatorul este intrarea pe piata din Turcia, cu Petrol Ofisi”, a declarat Steen Frederiksen.
Un atu foarte important al grupului este lantul de rafinarii din Europa, pe baza carora va fi dezvoltata si strategia pentru transportul comercial rutier. Cheia este, desigur, reteaua care consta in aproximativ 2.300 de statii de distributie, la care, odata cu intrarea in Turcia, se adauga alte 3.000.
„Piata motorinei este atractiva, din moment ce se preconizeaza ca in perioada 2007-2020 piata transporturilor va avea o crestere de 17-20%, in timp ce numarul de kilometri parcursi de autoturisme ramane mai mult sau mai putin acelasi. Putem spune ca 50% din motorina utilizata merge spre sectorul transporturilor. Astfel, am sesizat un potential de crestere si de aceea am hotarat sa ne indreptam catre transportul international. Cota pe piata de retail este de 20% si in transporturi vrem sa ajungem la acelasi nivel si chiar sa il depasim, dar oricum avem un potential de crestere pe care incercam sa-l valorificam. Pentru a atinge aceste obiective trebuie sa construim un intreg sistem de servicii, ne concentram pe servicii noi, pe retea si pe produsele de inalta calitate”, a concluzionat oficialul OMV Petrom.

Articole similare