Automatizarea sarcinilor procesate pe computer poate reduce timpul de execuție a sarcinilor de serviciu cu până la 30%, în timp ce implementările de tip RPA (Robotic Process Automation, n.r.) pot face economii de 70% în privinţa costurilor cu forţa de muncă, arată o serie de studii, citate de o companie specializată în soluţii de transformare şi soluţii bancare digitale.
Întocmit de Inform Lykos, membru al Austriacard Holdings, raportul relevă faptul că modalitatea de ghidare automatizată, în timp real, a lucrului pe computer determină un comportament al angajaților orientat spre rezultat, proactivitate faţă de client şi are ca rezultat final o satisfacție sporită a acestuia cuprinsă între 15% şi 40%. De asemenea, în cazul forței de vânzare, automatizarea acțiunilor ar putea facilita procesul de comandă şi determină o creșterea a vânzărilor reale cu până la 20%. Conform datelor citate de Agerpres, agregarea informațiilor din mai multe aplicații, într-o singură vizualizare, efectuarea de calcule în timp real şi automatizarea sarcinilor procesate pe computer vor reduce timpul de execuție a procesului între 10% şi 30%. În ceea ce privește impactul asupra forței de muncă, un raport al MWD Advisors a evidențiat că implementările RPA pot influența reducerea costurilor cu până la 70%, în timp ce ratele de eroare pentru sarcinile automate pot fi de sub 0,5%.
„Cea mai recentă tendință în ceea ce privește infrastructura lor tehnologică este <<transformarea digitală>> care constă nu doar în adoptarea produselor tehnologice, ci este o abordare holistică ce are în prim plan schimbarea mentalității în ansamblu, cel mai critic factor fiind omul însuși, familiaritatea cu aceste soluții tehnologice, dezvoltarea abilităților digitale şi îndrumarea unui partener strategic cu experiență, ce va contribui semnificativ la succesul său. Pandemia de COVID – 19 a schimbat modul de a percepe viața, dar şi de a o trăi a tuturor oamenilor, iar o nouă realitate şi-a făcut simțită prezența mai mult ca niciodată şi anume realitatea digitalizării“, se arată într-un comunicat al companiei. În viziunea specialiștilor, crearea de roboți elimină timpul de răspuns, fără erori şi fără constrângeri de timp. Astfel, toate platformele de comunicații, de la telefonul mobil la cele mai avansate aplicaţii de mesagerie instantanee, pot fi transformate în “vehicule” de transfer de informaţii într-o formă complet automatizată, cu un succes incredibil.
Totodată, companiile pot utiliza Chatbots (asistenţi virtuali, n.r.) pentru a automatiza rezervările de comenzi şi programări, în aşa fel încât clienţii să poată accesa instantaneu informaţii direct de pe site-urile web sau chiar de pe pagina de Facebook. Un asemenea asistent poate oferi răspunsuri rapide şi asistenţă 24/7.
RPA este sistemul care utilizează roboţi software pentru automatizarea operaţiunilor repetitive ce pot implica mai multe aplicaţii de business (excel, e-mail, etc.) fără a modifica infrastructura IT a companiei sau a sistemelor.
Un studiu Deloitte, publicat în ianuarie 2021, arăta că interesul organizaţiilor pentru a apela la tehnologii de automatizare este în creştere, iar 73% dintre acestea au iniţiat deja acest tip de proces, cu un sfert mai mult faţă de anul trecut. În acest context, cea mai răspândită tehnologie de automatizare este robotizarea proceselor (78%), urmată de recunoaşterea facială optică sau inteligentă – cu 51%, managementul proceselor de business (BPM) – pondere de 36%, şi inteligenţa artificială (AI) – de 34%.
În România, proiectul realizat de Inform Lykos are drept obiective implementarea şi configurarea infrastructurii Cloud, aducerea unei soluţii Chatbot, instruirea agenţilor din echipele E.ON, precum şi implementarea soluţiei de arhivare.