Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: E un mit faptul ca vehiculele merg adesea pe gol!

Asociatia GS1 Italia, care reuneste 35.000 de companii de bunuri de larg consum, a realizat un studiu intitulat „Maparea fluxurilor logistice in sectorul bunurilor de larg consum din Italia“, in colaborare cu Politehnica din Milano si Universitatea Carlo Cattaneo – Liuc. Analiza s-a focusat pe evolutia lantului logistic italian din 2009 pana azi, iar rezultatele au fost surprinzatoare.

Studiul a reliefat ca ideile despre logistica marfurilor sunt destul de confuze. Din acest motiv, a ajuns sa contrazica mitul care afirma ca vehiculele merg adesea pe gol, evidentiind ca aproape trei sferturi din camioanele care transporta marfa din fabrici in centrele de distributie sunt incarcate la capacitate de peste 90%, cu o crestere de 3% in ultimul deceniu. Este adevarat ca, de obicei, problema curselor goale se refera la returul catre baza. De asemenea, la obiectiile ca logistica este un cost care nu poate evolua, dar care face fata unor contexte din ce in ce mai complexe si a unor nevoi eterogene, cercetarea dovedeste ca, fata de acum zece ani, serviciul a devenit mai eficient, a redus costurile cu 160 de milioane de euro si a scazut emisiile de CO2 cu 97.000 de tone in fiecare an. Ultimul rezultat, din 2018, a dovedit simplificarea transportului de la fabrici catre centrele de distributie, putandu-se evita echivalentul a 450.000 de curse pe an, fata de 2009. Tot in perioada 2009-2018, fluxul de marfuri intre producatori si centrele de distributie a crescut cu o medie de 20 de milioane de pachete pe an si numarul de produse din centrele de distributie a crescut cu 2% pe an. Sistemul a absorbit aceste cresteri fara probleme, avand in vedere ca 98 din 100 de livrari au loc la termen, iar 42% dintre acestea sunt organizate prin programarea unor sloturi de descarcare la centrele de distributie. 

Articole similare

Ad