AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Studiu european pentru identificarea locațiilor staţiilor de încărcare pentru camioane electrice

Un nou studiu realizat de Institutul Fraunhofer în numele Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule (ACEA) indică locațiile cheie pentru amplasarea viitoarelor puncte de încărcare cu energie pentru camioanele electrice cu baterii.

Datele colectate vor putea fi utilizate pentru a ajuta la cartografierea rețelei necesare la nivelul UE, inclusiv în punctele de oprire de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor regionale.

„Utilizarea pe piață a camioanelor electrice va crește în următorii câțiva ani. Cu toate acestea, infrastructura necesară pentru încărcarea acestor camioane încă lipsește, iar construcţia ei trebuie demarată de urgență”, a declarat Eric-Mark Huitema, director general al ACEA.

Locația viitoare a stațiilor de încărcare ar trebui să se bazeze pe modelele actuale de funcționare ale vehiculelor, potrivit studiului. Pentru a identifica aceste site-uri, Fraunhofer a analizat 30.000 de locații agregate de stații de camioane. Aceste informații, bazate pe activitatea logistică a aproximativ 400.000 de camioane, folosind 750.000 de opriri individuale, au fost colectate de cei șapte producători europeni de camioane.

Potrivit studiului, locurile de oprire a camioanelor sunt concentrate în jurul unor zone foarte populate din Europa centrală. Acestea sunt mai dense în jurul unor zone/oraşe industriale importante, precum Italia de Nord, Paris, Greater Manchester, Berlin și Frankfurt, și urmează principalele drumuri europene.

Conform noilor date, aproximativ o treime până la jumătate din stații se află în zone de odihnă, aproape de autostrăzi, iar un sfert până la o treime se află în curţile companiilor de transport sau în centrele logistice, cu doar 1% până la 5% în porturi și terminale de feribot.

Există două categorii principale de timp de oprire: mai puțin de trei ore (cu 35% între 30 și 60 de minute) și mai mult de opt ore. Frecvența ridicată a opririlor mai scurte, precum și regulile timpului de conducere și de odihnă, evidențiază necesitatea unor puncte de încărcare de mare putere, potrivite pentru reîncărcarea camioanelor într-un timp scurt.

Această analiză informaţii importante cu privire la locurilor adecvate pentru încărcarea infrastructurii dintr-o perspectivă logistică și operațională. În ceea ce priveşte deciziile de investiții însă va fi necesară o analiză suplimentară utilizând alte criterii (de exemplu, capacitatea disponibilă a rețelei electrice, considerații locale, existența infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice etc.).

Articole similare

Ad
Ad