Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: incetinirea vanzarilor, cea mai importanta provocare pentru comertul online

Incetinirea vanzarilor reprezinta cea mai importanta provocare, sustin 60% dintre comerciantii online chestionati, potrivit unui studiu efectuat pe plan international referitor la impactul COVID-19 asupra afacerilor digitale.
Studiul, realizat de 2Checkout, a fost facut in perioada aprilie-mai 2020 pe un esantion format din 843 de respondenti, din peste 50 de tari. „Comerciantii au constatat, totodata, ca este dificil sa gasesti clienti noi sau sa semnezi un contract nou (18%) si ca totul se petrece mult mai lent (17%). In timp ce majoritatea acestor provocari pot fi ameliorate printr-o mai buna planificare, unele au nevoie de o comunicare mai buna si mai intensa intre companii si clientii actuali sau potentiali“, sustin autorii studiului.
Potrivit aceluiasi studiu, companii din domenii variate se confrunta cu incetinirea vanzarilor. Totodata, comerciantii de produse electronice si hardware, bunuri fizice, producatorii si cei responsabili cu livrarea se confrunta in special cu probleme legate de intarzierile din lantul de aprovizionare. Astfel, 21% dintre ei inregistreaza intarzieri, printre cei mai afectati fiind comerciantii de bunuri fizice. Pe de alta parte, productivitatea fortei de munca a scazut, de asemenea, desi intr-o mai mica masura, in industrii care au continuat sa isi desfasoare activitatea si dupa declansarea pandemiei. Astfel, call centerele, dezvoltatorii de software si producatorii de continut online sunt cei mai afectati de acest aspect. Totodata, pentru a face fata noii realitati, comerciantii iau in calcul serios lansarea de noi produse (38%) si de oferte promotionale (39%).
Potrivit aceluiasi studiu, doar o mica parte dintre comercianti (12%) estimeaza un impact pozitiv in contextul situatiei globale cauzate de pandemia COVID-19. Producatorii de software multimedia, middleware si unii furnizori de servicii de divertisment sunt printre cei privilegiati ale caror afaceri au perspective de crestere in acest an.
La polul opus, 28% dintre cei intervievati se asteapta ca afacerile lor sa fie afectate drastic de criza sanitara in acest an. Dintre acestia, cei care vand bunuri fizice sunt cei mai ingrijorati de potentialul impact al COVID-19 asupra propriilor afaceri.
 
In acelasi timp, aproape o treime dintre comercianti (32%) se asteapta ca actuala pandemie sa aiba un impact negativ semnificativ asupra businessului lor, influenta pe care spera sa o diminueze cu ajutorul unui plan de raspuns la criza bine pus la punct. Industriile unde se prefigureaza un asemenea impact negativ major sunt cele in care activitatea este legata direct de productie (managementul resurselor de productie, electronice si hardware pentru consumatori), dar si cele care depind de obiceiurile de consum aflate acum in schimbare profunda (marketing si advertising, managementul resurselor umane).
 

Articole similare

Ad