Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu Limitless Agency: 46% dintre români au cheltuit online aproape 2,6 miliarde de euro pe haine și încălțăminte, iar 72% așteaptă să economisească înainte să cumpere

Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, cel mai mare raport de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, una dintre agențiile de marketing digital de pe piață, românii au făcut cumpărături online în valoare totală de aproape 7 miliarde de euro, în anul 2022, din care peste 50% au fost cheltuieli pe articole vestimentare și electronice.

Piața de eCommerce din România are aproximativ 100 de magazine online care generează peste 1.000 de comenzi pe zi. Conform datelor Limitless Agency, aceste magazine au avut în 2022 comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% au reprezentat valoarea comenzilor pentru haine, încălțăminte și electronice.

Cele mai populare categorii de produse au fost fashion, cu un total de 2,63 miliarde de euro cheltuiți (46%), urmate de electronice cu 1,1 miliarde de euro (19%), îngrijire personală și a casei cu 885 milioane de euro (15%). De asemenea, jucăriile, hobby-ul și bricolajul au generat 590 milioane de euro (10%) din cheltuieli. Alte categorii, cum ar fi mâncarea, mobilierul, muzica/filmele/jocurile și băuturile, au înregistrat procente mai mici de cheltuieli.

„Potențialul pieței de ecommerce din România este foarte mare. Deși tot mai mulți români cumpără online, statistic doar 45% dintre cei cu acces la Internet, care în România înseamnă 90% din populație, plasează o comandă online. Momentan, nici jumătate din întreaga populație nu face achiziții online, ceea ce ne plasează foarte departe de avansul înregistrat de țările nordice, unde 95% din populație comandă online. Dar piața este de așteptat să crească spectaculos și în România, urmând ca în 2025 peste 54% dintre români să comande online, numărul de magazine online să crească de până la trei ori în următorii ani, iar valoarea pieței să ajungă la 10 miliarde de euro.”,

a explicat Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, furnizor principal de servicii de marketing digital pe piața de ecommerce.
  • Foto: Limitless Agency

În România, aproape unu din cinci persoane comandă online constant, iar 50% fac comenzi online de cel puțin două ori în trei luni. Doar 12% dintre români comandă online de până la șase ori pe lună. Piața de eCommerce a generat un venit mediu per utilizator de aproximativ 467 de euro în 2022 și se estimează că va ajunge la peste 870 de euro până în 2027. Mulți români comandă și din afara țării, în special din China, de pe Aliexpress, magazinul online din grupul din care face parte Alibaba.

Studiul arată că 72% dintre români economisesc pentru a cumpăra un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a-l achiziționa mai repede. Există preferințe diferite în privința cumpărăturilor, astfel 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand cunoscut, 51% aleg produse de brand propriu mai ieftine, 57% sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse eco-friendly, iar 43% preferă variantele non eco-friendly mai ieftine.

În Europa, numărul cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, reprezentând o creștere de 20%. România se numără printre țările cu cele mai mari creșteri în acest domeniu (+41), alături de Estonia (+47%) și Cehia (+41%).

Comerțul electronic în Uniunea Europene a fost stimulat de cererea grupului de vârstă între 25-34 de ani, cu 87% dintre persoanele din această categorie cumpărând bunuri online în 2022.

În ceea ce privește Europa, comerțul electronic este influențat de nivelul de educație, cu peste 80% dintre consumatori având studii superioare și fiind angajați sau antreprenori. De asemenea, sunt menționate preferințele de cumpărare ale utilizatorilor, cu 42% dintre ei cumpărând haine și accesorii, 19% comandând mâncare de la restaurante sau fast-food și 17% achiziționând produse cosmetice, de înfrumusețare și wellness online.

Pentru a susține piața de eCommerce din România, a fost realizat un raport complex numit eBook eCommerce Growth Strategies, care oferă peste 90 de strategii testate și recomandări pentru creșterea vânzărilor online din partea a 24 experți în eCommerce, promovare online și comunicare de brand, tehnologii pentru eCommerce, design, livrare și legislație în domeniu. Raportul este destinat antreprenorilor care doresc să își extindă magazinul online, celor care investesc în marketing online și specialiștilor în marketing care gestionează magazine online.

Articole similare

Ad