In lipsa unor modele noi, seria lansarilor fiind deja incheiata anul trecut, Renault Trucks s-a prezentat in fata transportatorilor germani cu toata gama de vehicule produse de francezi, iar cel mai mult au atras atentia vizitatorilor o editie speciala a T520, T Maxispace High Edition si camionul MKR, proaspat intors de la Dakar si de la Raliul Drumul Matasii. O zona speciala a fost creata pentru tunningul de camioane live, dupa modelul „Pimp my truck”.
Tot standul Renault Trucks de la IAA a fost construit in asa fel incat sa arate ca producatorul francez este foarte aproape de clienti si soferi, cu atat mai mult cu cat pentru transportatori este din ce in ce mai greu sa gaseasca soferi buni. „Incercam sa-i atragem prin camioane bune, frumoase, usor de condus. Noi trebuie sa fim siguri ca tehnologia imbunatateste nivelul de consum al celor mai noi soferi, sa ghidam soferii in directia buna. Cu ajutorul Optivision putem sa transformam un sofer slab intr-unul bun si sa limitam diferenta dintre cei foarte foarte buni si cei buni. Si instruirea soferilor este importanta, iar noi oferim asta”, a spus Bruno Blin, CEO Renault Trucks.
La fel ca Volvo I-See, cand camionul merge prima data pe sosea, sistemul Cruise Control predictiv, Optivision, lansat de Renault Trucks in aceasta primavara, inregistreaza datele privind topografia, le transmite intr-o baza mare de date, centrala, si data viitoare cand va utiliza aceeasi sosea camionul va ajusta automat treptele de viteza corespunzatoare si turatia motorului la un nivel optim.
Renault Trucks este totodata foarte activ in social media, initiind si cluburi ale soferilor in anumite tari, cel mai puternic fiind cel din Franta.
Si, pentru ca „in Germania tunning-ul camionului, la exterior si chiar si la interior, este foarte important”, in standul Renault Trucks a fost amenajat un atelier de pictat camioane, „pentru a transmite soferilor si proprietarilor de T mesajul ca acesta e un camion construit foarte bine pentru a fi personalizat. Ne dorim sa aratam ca suntem foarte aproape de clienti si ca putem face lucruri frumoase cu vehiculele noastre, utilizand culorile din siglele proprii ale firmelor de transport, sau mai mult, cu tunning”, a spus Bruno Blin.
Renault Trucks a expus la IAA si o editie speciala T Maxispace High Edition, deja vanduta in Franta si pe alte piete pe care producatorul este puternic, „dar in Germania este prima data cand o prezentam, deci nu stim cum se va vinde. In Olanda am inregistrat un real succes cu acest camion fantastic.”
Cooperarile inter-brand devin obligatorii
Daca altii abia au inceput sa numere economiile facute din sinergiile create prin integrarea mai multor producatori in acelasi grup, Renault Trucks si Volvo au deja peste 15 ani de cand au inceput sa caute identificarea activitatilor comune in care se puteau implica pentru a-si reduce costurile. „Avem vehicule distincte, insa cu componente comune. Toate economiile sunt in «interior». Viitorul producatorilor care lucreaza inca singuri va fi foarte dificil. Sinergiile in cadrul grupului aduc un mare avantaj. Productia si vanzarea de camioane este invadata acum de tehnologie, din ce in ce mai complicata. Daca ne gandim numai la normele de emisii, e dificil sa poti investi pe cont propriu in proiecte de cercetare-dezvoltare. Resursele ingineresti sunt enorme, investitiile sunt foarte importante, trebuie sa fii foarte agil si daca nu esti capabil sa imparti aceste eforturi intre cateva marci si pe volume mari totul incepe sa devina complicat. Pentru producatorii «singuri» este dificil acum, iar lucrurile nu se opresc aici. Electromobilitatea va presupune investitii enorme, capacitatea de a cumpara baterii va deveni foarte importanta pentru a-ti mentine costurile la nivelul corect. La fel, vehiculele autonome, conectivitatea si digitalizarea inseamna consum de resurse. Si daca poti imparti asta cu alte marci este un avantaj mare. Pentru noi, in cadrul grupului Volvo, sa folosim sinergiile a devenit un mod normal de lucru, de gandire si de actiune, avand deja o experienta de 15 ani in spate. Pentru unii dintre colegii nostri, care sunt la inceput, este un drum lung“, a explicat Bruno Blin.
Pe segmentul vehiculelor pe gaz, Renault Trucks si-a extins oferta, adaugand si camioane cu teava de esapament orizontala pentru camioane intre 19 si 26 t, inainte avand doar vehicule cu teava de esapament verticala. Producatorul francez a primit cereri din ce in ce mai multe pentru vehiculele pe gaz, in special din Franta, de la retailerii cu distributie mare ca Auchan sau Carrefour. De asemenea, vehiculele sunt compatibile cu biogaz, trebuie doar sa se ajusteze mentenanta. „Vehiculele diesel inca au un viitor bun, de aceea si investim asa mult pentru reducerea consumului. Dar ne pregatim si pentru electromobilitate, pentru care dificultatile sunt pretul bateriilor si capacitatea acestora. Motorul electric nu este o problema, este o tehnologie dovedita. Trebuie gasite cai de a creste capacitatea bateriilor si de a le scadea pretul. Vehiculele electrice se preteaza mai bine pentru distributie, in orase, iar cele diesel inca sunt importante pe distante lungi. Vehiculele pe gaz depind de infrastructura, pe care trebuie sa o dezvolti in acelasi timp. Este clar ca pe viitor nu vom avea doar o solutie, ci mai multe. Trebuie sa avansezi in acelasi timp cu diferite tehnologii, iar asta devine din ce in ce mai dificil pentru marcile singure. Renault Trucks, ca parte a Volvo Group, poate aplica toate aceste tehnologii in unitatile sale de productie. Gaz oferim deja si suntem printre primii care am realizat un camion complet electric, de 16 t, in Elvetia, cu Nestlé, si in Paris, pentru Guerlain, am avut Maxity de 16 t complet electric… cred ca suntem una dintre primele marci care au pus pe piata vehicule complet electrice.“
Urmand trendul pietei, Renault Trucks va oferi in urmatorii ani un sistem de mentenanta predictiva, ce va fi oferit pentru inceput clientilor care au contract de service. Abia dupa punerea la punct a sistemului de conectivitate a camioanelor se testeaza si serviciul Uptime.
Renault Trucks are incredere in piata romaneasca
Potrivit lui Bruno Blin, rezultatele obtinute in vestul Europei din punct de vedere al vanzarilor sunt mai bune decat in est, insa regiunea din care face parte si Romania are mare potential de dezvoltare. „In est majoritatea filialelor sunt impreuna cu Volvo Group, ceea ce ne asigura o acoperire teritoriala extrem de buna pentru after-sales, cu 30% mai mare decat in trecut. Crestem in continuare in Polonia si Cehia si nu exista niciun motiv ca in Romania sa nu vedem vanzari la fel de bune. Romania are un trecut apropiat de Franta: multi vorbesc franceza, sunt multe companii frantuzesti in Romania, iar marca Renault are o imagine foarte buna aici datorita asocierii cu Dacia.“