Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Subvenţiile vesticilor pentru achiziţia de vehicule LNG dezechilibrează piaţa

În contextul noului Pachet Mobilitate, când, pe o piață extrem de concurențială, orice optimizare de cost va fi definitorie pentru însăși existența businessului de transport, faptul că anumite state din vest încurajează operatorii să achiziționeze acest tip de vehicule prin pachete consistente de finanțare, subvenții, facilități fiscale sau reduceri de impozite, nu face decât să scoată firmele estice, pentru a nu știu câta oară, în afara jocului. „De data aceasta, problema este la noi. Vehiculele cu LNG sunt scumpe, dar țări precum Germania, Olanda, Belgia sau Franța au înțeles să subvenționeze o parte din această diferență pentru a le oferi o șansă în plus operatorilor de a-şi recupera restul prin diferențele de operare. La noi, autoritățile s-au concentrat  doar pe vehiculele electrice, unde predomină covârșitor autoturismele“, atrage atenţiaDecebal Popescu, consultant Transport Academy în cadrul videoconferinţei „Decarbonizarea transporturilor – Oportunitate pentru profitabilitate“.

Acesta explică avantajele reducerii costurilor prin achiziţia de vehicule LNG, într-o industrie a cărei marjă medie s-a învârtit în ultimii ani la circa 3%. „Vehiculele LNG oferă costuri stabile şi mai mici cu combustibilul, spre deosebire de cele cu motorina al cărei preţ e legat de prețul volatil al petrolului. Ținând cont că în medie costul cu carburantul tradițional (diesel plus AdBlue) reprezintă 30-35% din costurile unei companii de transport intracomunitar, chiar și o reducere cu câțiva euro a costului/km înseamnă ceva“, explică Decebal Popescu. În plus, consumul de carburant este de data aceasta cel real, pentru că dispar „discuțiile“ cu șoferii şi nici nu mai apar furturi de combustibil în parcări.

De asemenea, economiile cu taxele de drum sunt consistente, în condiţiile în care, în structura de cost al unei companii românești care face transport intracomunitar, acestea reprezintă în medie aproape 13% din total, în funcție de rute. „Un vehicul diesel poate înregistra costuri de peste 10.000 de euro pe an doar cu taxa din Germania, dacă face transport intracomunitar.“

O altă motivare pentru o astfel de achiziţie este şi faptul că există clienţi mari din vest care le impun transportatorilor soluții care să aibă la bază utilizarea combustibililor alternativi, pentru a reduce impactul asupra mediului. „Ați putea ajunge să nu mai puteți face transport pentru un astfel de client sau la un preț mai mic“, explică Decebal Popescu, amintind şi de costurile mai mici de întreţinere ale vehiculele cu LNG, comparativ cu cele alimentate cu combustibili tradiţionali.

Articole similare

Ad