Firma de familie ce si-a inceput activitatea in urma cu circa 10 ani, Routier European Transport a ajuns sa detina mai multe puncte de lucru in tara, o filiala in Italia, dar si colaboratori in Germania si Ungaria. In ciuda declinului pe care l-a cunoscut piata de transport in ultimii ani, compania a reusit sa obtina profit, pe care l-a reinvestit atat in innoirea flotei, cat si intr-un nou sediu propriu. Unul din punctele sale forte este serviciul de livrare pe timp de noapte, dezvoltat pentru a satisface cerintele clientilor.
Routier European Transport a castigat in timp increderea atat a companiilor nationale, cat si a celor din afara tarii. Jumatate din actiunile firmei sunt detinute de George Retegan, iar cealalta jumatate este impartita intre cei doi nepoti ai sai de frate, Bogdan si Rares. Dar in activitatea companiei este implicat activ si fratele lui George Retegan, tatal acestora. „Munca mai eficienta cred ca se datoreaza increderii si experientei, deoarece orice relatie de rudenie am lasat-o la intrarea in firma si o reluam la iesire. Probabil ca avem un mic avantaj, insa nu garanteaza nimeni succesul unor firme de familie, indiferent de miscarile pe care le face pe piata“, a explicat Rares Retegan, directorul general Routier European Transport.
Decizia de a incepe activitatea de transport s-a facut in perioada in care Italia era principalul partener comercial al Romaniei, iar domeniul transporturilor era unul din cele mai dinamice de pe piata. Pe atunci, actionarul principal locuia deja la Modena, iar ceilalti doi isi finalizau studiile universitare. In Italia exista si o filiala proprie a companiei, cu depozit si retea regionala. In plus, in Germania firma are un partener pentru cross docking, depozitare si distributie, iar in Ungaria, un birou de consultanta regionala.
Finantarea activitatii s-a facut din fonduri proprii si activitati anterioare de real estate. „A mai fost nevoie de un «hai sa ne pornim pe treaba», tipic ardelenesc, si… inca nu ne-am oprit, ca ne place. Experienta anterioara in real estate se reflecta in extinderea serviciilor oferite acum pe piata – de la transport, cross docking si distributie la propriile facilitati de depozitare, cu serviciile aferente, parcare, spatii tehnice etc. Transportul este un domeniu dinamic, care nu te lasa sa te plictisesti. M-as reapuca de transport oricand, cu experienta de acum si energia de atunci, chiar daca banii se fac mult mai greu acum decat in urma cu 10 ani“, declara Rares Retegan.
Profitul a fost reinvestit
In ultimii doi ani, compania a urmat tendinta pietei, inregistrand o scadere a profitului de la 14 la 8% si apoi la 6%. Obtinerea de profit in conditiile scaderii semnificative a pietei din ultimii ani s-a facut in urma unui control foarte atent al costurilor, dupa stabilirea unui mod de lucru in care s-au folosit cat mai eficient resursele, dar si prin selectarea riguroasa a subcontractorilor.
Tot profitul obtinut a fost reinvestit, insa scaderea acestuia …