Țara Galilor a devenit prima țară din Marea Britanie care va reduce, începând cu 17 septembrie, limitele de viteză în zonele construite, de la 30 mph la 20 mph.
Miniștrii galezi au declarat că o limită de 20 mph (32 km/h) ar reduce numărul de decese și zgomotul și ar încuraja oamenii să meargă pe jos sau cu bicicleta.
Legea va schimba limita de viteză pe aproximativ 35% din drumurile galeze unde stâlpii de iluminat nu sunt la o distanță mai mare de 183 m (200 m). Guvernul galez a declarat că limita națională de viteză de 20 mph va reduce numărul de coliziuni rutiere, numărul de decese, zgomotul și poluarea. Ultimele cifre oficiale arată că anul trecut, în Țara Galilor, mai multe persoane au fost ucise sau grav rănite în zonele cu 30 de mile pe oră decât la orice altă limită de viteză.
Dintre cele 1.014 persoane ucise sau grav rănite pe drumurile din Țara Galilor în 2022, peste 40% (421) au fost lovite pe o porțiune de drum cu 30 de mile pe oră. Campania pentru siguranța rutieră „Brake” a declarat că riscul ca o persoană să moară dacă este lovită de o mașină care circulă cu 30 de mile pe oră este de cinci ori mai mare decât dacă mașina circula cu 20 de mile pe oră. Primul ministru din Țara Galilor, Mark Drakeford, a declarat că această măsură „va împiedica oamenii să își piardă viața”. „Vă va lua un minut mai mult pentru a vă face călătoria, iar noi vom salva viețile a 10 oameni în Țara Galilor în fiecare an ca urmare a acestei contribuții de un minut – nu pare un târg nedrept”, a spus Drakeford.
Dar o consultare comandată de guvernul galez a arătat că mai mulți sunt împotriva limitei de viteză decât în favoarea acesteia. Unul dintre documentele guvernului condus de laburiști a afirmat că deplasările mai lungi ar putea cauza un dezavantaj economic „substanțial”. „Estimarea sa centrală” a fost un impact economic de 4,5 miliarde de lire sterline în 30 de ani. Liderul guvernului britanic din Camera Comunelor, Penny Mordaunt, a calificat noua limită implicită de 20 de mile pe oră ca fiind „nebunească” și a spus că aceasta „pedepsește” automobiliștii.
Conservatorii galezi au declarat că sunt în favoarea unei limite de 30 km/h în fața școlilor, spitalelor și a centrelor de îngrijire, dar au calificat introducerea generalizată a acestei limite drept „dezastruoasă, de-a dreptul ridicolă și un război împotriva automobiliștilor”.
Începând de astăzi, dacă sunteți tras pe dreapta cu o viteză mai mare de 30 km/h într-o zonă urbană din Țara Galilor, veți putea, teoretic, să fiți amendat cu cel puțin 100 de lire sterline și să primiți trei puncte de penalizare. Poliția spune că răspunsul va fi proporțional și rezonabil până când șoferii se vor obișnui cu schimbarea. Aceștia au declarat că în primele 12 luni se va pune accentul pe educație, iar polițiștii vor avea un anumit nivel de discreție. „Prioritatea noastră este de a-i ajuta pe oameni să înțeleagă de ce ar trebui să încetinească și care sunt beneficiile pentru comunitatea lor”, a declarat Mark Travis, adjunctul șefului adjunct al poliției din sudul Țării Galilor. „Acolo unde găsim persoane care conduc cu peste 20 de mile pe oră, îi vom opri pe șoferi și vom vorbi cu ei despre pericolele și riscurile legate de conducerea peste limita de viteză.” Prima zonă de 20 de mile pe oră din Marea Britanie a fost introdusă în Tinsley, Sheffield, în 1991. În prezent, multe comitate, orașe și orașe din Regatul Unit au limite de 20 de mile pe oră pe unele dintre drumurile lor rezidențiale, dar Țara Galilor este prima țară care a introdus aceste limite la nivel național. Țara Galilor va urma Spaniei, care a făcut o schimbare similară la 30 km/h (19 mile pe oră) în 2019, prin reducerea limitei de viteză la nivel național. Parisul și Bruxelles-ul au în mare parte 30 km/h (19 mph) pe drumurile lor, în timp ce Amsterdam urmează să urmeze acest exemplu în cursul acestui an.