Barometrul Upply pentru al treilea trimestru din 2022 arată că tarifele de transport intern din Franța și-au redus puțin creșterea, fiind cu 4,2 puncte mai mari decât în trimestrul anterior în cazul contractelor (jumătate din creșterea din trimestrul al doilea al anului față de primul), până la 126,6, iar cele spot au crescut cu 2,9 puncte, până la 139,7.
Perspectivele economiei franceze sunt mult diferite față de acum un an. FMI a redus PIB-ul prognozat cu un sfert, de la 3,6% la 2,5%, ajustare susținută de statistici oficiale care arată o încetinire pronunțată a economiei franceze.
Atât consumul, cât și producția sunt în scădere, iar datele disponibile pentru trimestrul al treilea al anului de la Insee (Institutul Francez de Statistică și Studii Economice) prezintă o scădere a consumului în întreaga economie franceză. Cheltuielile cu bunurile alimentare în iulie și august au scăzut cu 4,2% față de perioada similară din 2021 și cu 2,5% sub nivelul de dinainte de pandemie. Iar conform unui raport recent al Kantar cheltuielile de consum din Franța pentru preparate tradiționale din carne au scăzut cu 33%, iar cele pentru brânzeturi cu 26%. Cheltuielile gospodăriilor franceze pentru bunurile ecologice au scăzut cu 11%, ca urmare a creșterii prețurilor, iar consumul urmează să mai scadă și în viitorul apropiat. În acest context, supermarketurile cu discount Aldi și Lidl au câștigat o cotă de piață de 0,3% pe măsură ce consumatorii se îndreaptă către alternative mai ieftine.