Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport maritim au scăzut până la nivelul de la final de 2020

Upply continuă să analizeze schimbările de pe piața de transport maritim și remarcă faptul că tarifele pentru importul mărfurilor din China au scăzut mult și în noiembrie, în timp ce tarifele pentru alte relații au fost tot descendente, însă într-o mai mică măsură.

În prezent tarifele pe principalele rute de transport maritim internațional de marfă au coborât până la nivelul de la sfârșitul lui 2020, după ce au trecut însă prin valori record de mari. La prima vedere, comentează analiștii Upply, scăderea nu pare atât de dramatică, cu atât mai mult cu cât principalii expeditori au avut cifre de afaceri și profituri uriașe în ultimul an. Există însă și motive de îngrijorare: previziunile de creștere pe termen scurt nu sunt atât de favorabile ca la final de 2020, iar costurile operaționale au crescut cu 30-40% între noiembrie 2021 și noiembrie 2022.

Această combinație de creștere a costurilor fixe și reducere cu aproximativ 30% a volumelor de mărfuri a avut un impact major asupra rezultatelor operaționale din noiembrie ale companiilor de transport maritim, astfel că cele trei mari alianțe la nivel global au răspuns imediat cu reduceri drastice ale capacității. Până acum ele nu au fost suficiente pentru a opri scăderea tarifelor și numai contractele pe termen lung, chiar și cu tarife renegociate adesea, le permit să evite o prăbușire completă a pieței.

Exporturile chineze au umplut navele timp de câteva luni și au generat super-profituri pentru companiile de transport maritim, dar între timp ele au scăzut suficient cât să inverseze tendința pieței. Deci criza Covid-19 a demonstrat clar că piața globală a transportului de mărfuri în containere depinde enorm de performanțele economice ale Chinei. Dacă acest punct de cotitură în tendința de globalizare pe care o cunoaștem în ultimii 25 de ani va fi confirmat, companiile de transport maritim vor trebui să adapteze și să se reconfigureze astfel încât să fie mai puțin dependente de China. Iar această repoziționare va fi, în opinia analiștilor Upply, una dintre provocările majore din 2023.

Articole similare

Ad