Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport pe relatia Italia au scazut cel mai mult in 2020

Scaderea medie a tarifelor de transport din Italia a fost in primul trimestru din 2020 mai mare decat in orice alta tara europeana, conform Barometrului Ti (Transport Intelligence) si Upply, de 2,6% comparativ cu perioada similara din 2019 (importuri combinate cu exporturi) si de 2% fata de ultimul trimestru al anului trecut, in conditiile in care scaderea medie la nivelul Europei a fost de 0,8%.

Italia a intrat in carantina nationala pe 9 martie, iar in Lombardia chiar pe 21 februarie, ceea ce a dus la inchideri de fabrici in zonele cheie ale tarii, cum ar fi cea din nord, de langa Milano. Totusi, tarifele de transport, dupa ce au scazut de la o luna la alta in ianuarie si februarie, au crescut cu 0,7% in martie. Si, desi situatia macroeconomica a acestei tari era sumbra, se pare ca masurile politice luate in alte state au avut un impact major prin reducerea numarului de camioane de pe piata, cea ce a impiedicat scaderea in continuare a tarifelor: inchiderile de granite au facut ca multi soferi estici sa se intoarca acasa, intrerupand lantul logistic, ceea ce se vede pe rutele mai deschise spre cross-trade. De exemplu, pe ruta Lyon-Milano tarifele au crescut cu 5,1% fata de martie 2019. Pe de alta parte, pe rutele spre centrul si estul Europei au scazut: de exemplu, cu 2,1% pentru Milano-Varsovia, in timp ce pentru Varsovia-Milano au ramas la fel.


 
Dupa varful de noi imbolnaviri zilnice atins la final de martie, Italia a inceput sa relaxeze restrictiile, dar pana atunci a trecut printr-una dintre carantinele cu cele mai lungi si profunde efecte asupra economiei din intreaga Europa, iar provocarea de a redeschide fabricile poate va fi mai mare decat in alte tari, drept pentru care este dificil de facut estimari legate de cerere si lant de aprovizionare, insa se poate spune sigur ca tarifele de transport vor fi afectate si in urmatoarele luni.

Articole similare

Ad