Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport rutier de marfă din Europa au crescut și în primul trimestru din 2022…

… cu 4,3 puncte față de trimestrul anterior și cu 7,5 puncte față de perioada similară din 2021, până la noi niveluri record, așa cum indică analiza realizată de Upply, Ti și IRU. Această tendință s-a manifestat pe întregul continent, atât pentru cursele internaționale, cât și pentru cele interne, fiind determinată de creșterea inflației și de scumpirea accelerată a motorinei din martie 2022, de după invadarea Ucrainei.

Piața de transportul de marfă continuă să fie incertă, provocatoare și complexă, așa cum reiese din această analiză. După creșterea cheltuielilor destinate consumului în 2021, creșterea inflației în primele trei luni din 2022 și perspectiva dobânzilor mai mari care vor veni, încrederea în rândul consumatorilor s-a erodat în cea mai mare parte a Europei, inclusiv în Germania, Marea Britanie, Spania și Italia, și chiar și în Franța, a cărei economie se dovedește în prezent mai dinamică. Efectele inflației asupra ofertei de pe piața europeană a transportului rutier de mărfuri și creșterea prețului motorinei au dus la creșteri substanțiale ale tarifelor în primul trimestru din 2022, iar invazia rusă în Ucraina și restricționarea livrărilor de petrol din Rusia în Europa au condus la o presiune suplimentară asupra prețurilor.

Media ponderată la nivelul UE a unui litru de motorină a crescut brusc începând din al treilea trimestru al lui 2021, astfel că, față de prețul de la începutul pandemiei, de 1,10 euro/l, în primul trimestru din 2022 creșterea a fost de 52,7%, și chiar și față de prețul de dinainte de pandemie, de 1,40 de euro/l, se vede o creștere de 20% în întreaga Europă.

Pe termen scurt se pare că nu există o atenuare a acestei tendințe. Însă motorina este doar una dintre provocările actuale din transportul rutier de mărfuri și doar una dintre cauzele care determină creșterea tarifelor.

Articole similare

Ad