Din datele inregistrate pe platforma Transporeon si analizate de Capgemini Consulting se observa ca volumul schimburilor comerciale este un factor puternic de influenta asupra cererilor de transport si implicit a preturilor. Astfel, in trimestrul al treilea din 2015 se asteapta ca volumele schimburilor comerciale din Europa sa scada cu 3,6%, la 2.010 miliarde de euro, comparativ cu trimestrul al doilea din 2015 (2.085 miliarde de euro). Aceasta scadere se aliniaza trendului manifestat in trimestrele anterioare in care schimburile comerciale s-au majorat, aratand o recuperare in desfasurare a comertului european. Cu toate astea, asistam la o crestere de 0,6% comparativ cu perioada similara a lui 2014 (2.004 miliarde de euro).
In cel de-al treilea trimestru al anului, pretul de transport a scazut cu 4,1%, comparativ cu cel inregistrat in trimestrul anterior, dar a crescut cu 1,2%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la un nivel inca ridicat. In trimestrul al treilea din 2015, pretul combustibilului a scazut cu 5,4%, atingand cel mai jos nivel din trimestrul al treilea al lui 2009 incoace. Pretul transportului a scazut si el cu 4,1%, existand o corelare pozitiva intre pretul combustibilului si cel al transportului.
Pe de alta parte, chiar si in conditiile in care in trimestrul al treilea al anului capacitatea disponibila de transport a crescut cu 14,4%, aceasta inca este la un nivel scazut, fiind de altfel cu 10,5% mai mica decat in trimestrul al treilea din …