Piata de logistica si transport isi va creste tot mai mult gradul de automatizare. Cu ocazia conferintei Translog, Sebastian Kummer, directorul Institutului de Transport si Logistica de la Universitatea Economica din Viena, a explicat ca deja exista tehnologiile care vor permite ca, pe viitor, toata activitatea de logistica si transport sa se poata realiza automat.
Una dintre tehnologiile prezentate a fost dezvoltata de Honda: un robot care imita omul, are maini, degete, picioare, poate urca scarile sau poate servi un pahar cu apa si este capabil sa se deplaseze catre o persoana.
O alta tehnologie avansata a fost folosita si pentru robotul Pick-it-Easy dezvoltat de Knapp AG, complet automatizat si care poate fi utilizat pentru activitatea de picking la bucata. Acesta este potrivit pentru articolele cu viteza mica si medie, care, de obicei, au un numar mare de SKU-uri. In ciuda miscarii lente sau medii, multitudinea de articole se traduce intr-un numar mare de comenzi procesate. Robotul este potrivit in special deoarece este flexibil, de incredere si are o performanta inalta. El a fost creat initial pentru industria farmaceutica, dar cu cateva mici schimbari poate fi folosit si in alte domenii, cum este, de exemplu, cel al modei.
Procesul de picking este monitorizat printr-un sistem dotat cu mai multi senzori, iar orice eroare este detectata si corectata, astfel incat costul erorilor este redus, iar calitatea livrarilor, imbunatatita.
Transportul ar putea fi realizat in viitor cu un camion de genul celui lansat de curand de Mercedes, cu sistem automat de conducere. „Cum tehnologia deja exista, cred ca va fi posibila si distributia automata. De asemenea, exista ideea conducerii automate si a vapoarelor care merg pe relatia Asia-Europa.“
Convinsi ca tehnologia pe baza de roboti va schimba lumea, cei de la Google au cumparat in 2013 producatorul de roboti Boston Dynamics.
Potrivit lui Sebastian Kummer, o crestere accelerata pe piata mondiala de logistica o are si comertul on-line. Potrivit unui studiu recent al DHL, cea mai rapida crestere a comertului on-line a avut loc in China (25%), urmata de Mexic (17%) si …