Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tensiuni acolo unde ar fi mai utila colaborarea

In cadrul dezbaterii cu tema „Bilant 2013: volume si tarife. La ce ne asteptam in 2014“, cinci manageri ai unora dintre cele mai importante firme de logistica din Romania au fost provocati de transportatorii din sala la o discutie despre volumele de transport, tarifele practicate si termenele de plata la care s-a ajuns. Spiritele s-au aprins si s-a ajuns la o polemica, sustinuta si cu argumente de ambele parti, dar si cu interventii extrem de pasionale, dovada ca probleme exista, intr-adevar, dar, in loc ca cele doua „tabere“ sa dea vina una pe alta, poate ar fi mai bine sa se uneasca si sa inteleaga ca cel care le preseaza pe amandoua este clientul.
 

Prezenta „la aceeasi masa“ a transportatorilor si companiilor de logistica a constituit o buna oportunitate de a dezbate un subiect deloc nou, dar care produce intotdeauna scantei: termenele de plata foarte mari, care „le iau vlaga carausilor“. Viorel Leca s-a pronuntat ferm impotriva acestei idei, cel putin in cazul Gebrüder Weiss. „Sigur ca are loc o negociere cand incercam sa accesam servicii de transport. Noi nu avem niciun camion, dar cea mai mare cifra de afaceri o facem din transport, asa ca suntem constienti de faptul ca trebuie sa avem anumite metode de a ne atrage flota. In ceea ce priveste termenul de plata pentru serviciile de transport, la noi este de 30 de zile, si cred ca e un termen corect. Asta in conditiile in care noi suntem platiti la 60-65 de zile, sau chiar 90, si astfel avem in Romania capital imobilizat de circa 30 de milioane de lei, blocati la clienti. Insa, in conditiile in care criza a fortat producatorii sa creasca termenele de plata, expeditorii multinationali isi asuma rolul de a prelua acest efort financiar, pe care carausii nu si-l pot permite. In plus, avem si cazuri in care pe transportatorii din clasa A, care lucreaza cu noi de ani de zile, ii platim la 15-20 de zile.“

Plata se poate face mai devreme de termenul standard, dar contra unui comision
E drept ca plata mai rapida se face contra unui comision de 3-5%, asa cum a recunoscut Viorel Leca „imboldit“ de Gheorghe Vlase, administratorul Vlase Impex, „dar noi nu am obligat pe nimeni sa solicite plata la 15 zile, ci am oferit aceasta facilitate carausilor care aveau nevoie de bani“. „Este adevarat“, a continuat Gheorghe Vlase, „dar transportatorii nu ar veni sa ceara banii mai repede, platind pentru asta comision, daca tarifele ar fi mai bune si le-ar ajunge banii“.
Un alt detaliu, dar extrem de important, legat de termenul de plata, este „30 de zile de cand?“. Asta deoarece sunt expeditori care platesc la 30 de zile de la primirea facturii, dar factura se emite abia la final de luna, indiferent cand a avut loc cursa. Viorel Leca a asigurat insa ca Gebrüder Weiss primeste factura dupa fiecare cursa si a contraatacat intreband daca platesc mai repede clientii directi. Insa Gheorghe Vlase a precizat ca „am un singur contract la 60 de zile cu casele de expeditii, si celelalte sunt sub 30 de zile. Dar eu nu vorbesc …

Articole similare