Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Testele practice eActros au intrat in etapa a doua, la Rotterdam si Haga

Dupa ce primii 10 clienti Mercedes-Benz au testat camionul electric eActros timp de aproximativ un an, in conditii intense de exploatare, alti transportatori sunt pregatiti acum sa inceapa etapa a doua de teste practice. Astfel, dupa Germania si Elvetia, eActros va ajunge pentru prima data la carausi din Olanda si Belgia.

Din cele 10 eActros disponibile initial pentru teste, doua vor continua operarea la clientii din etapa intai, in timp ce 8 vor merge la clienti noi. Firma de logistica Simon Loos va receptiona primul model eActros de
25 t din cea de-a doua etapa de testare.

„Testele practice ale eActros au inceput in septembrie 2018 si deja am parcurs sute de mii de km. Datele colectate in cadrul primei etape de teste sunt foarte elocvente si ne permit sa luam decizii importante inainte de demararea productiei de serie, planificata pentru 2021. In prezent, testam camionul in mai multe sectoare de activitate pentru aplicatii cu frecventa ridicata, la clienti din Germania si din strainatate”, a declarat Andreas von Wallfeld, director de marketing, vanzari si servicii Mercedes-Benz Trucks.

Simon Loos va utiliza un eActros echipat cu box frigorific, pentru alimentarea supermarketurilor din regiunile Rotterdam si Haga ale Albert Heijn. Parcursul zilnic al camionului electric va incepe la depozitul din Delfgauw, in sudul Olandei. De acolo, acesta ajunge la magazine din mai multe orase din regiune, inclusiv Rotterdam, Haga si Delft, pentru a le aproviziona cu produse ce necesita transportul la temperatura controlata. eActros va opera 7 zile pe saptamana, urmand sa parcurga 200 km zilnic. Bateriile vor fi incarcate peste noapte, dar si intre curse, la depozitul din Delfgauw, unde Albert Heijn construieste o platforma cu mai multe puncte de alimentare rapida. In pregatirea testului, specialistii Mercedes-Benz le-au oferit soferilor Simon Loops instruire in utilizarea sistemului electric de inalta tensiune.

„Am testat vehicule cu sisteme alternative de propulsie inca din 2014, iar acum, prin intermediul testului practic eActros, facem un pas important catre transportul ecologic si durabil in sectorul de retail”, a declarat Wim Roks, director de flota Simon Loos.

Una dintre numeroasele descoperiri obtinute in timpul testelor practice din prima faza de testare este aceea ca autonomia eActros este de aproximativ 200 km, indiferent de sarcina, traseu sau topografie.

eActros este, asadar, la fel de eficient ca si un camion diesel conventional in ceea ce priveste disponibilitatea si performanta in traficul urban, pe autostrazi sau pe rutele interioare. Sistemul de racire a incarcaturii si climatizare – ambele actionate electric – functioneaza fara nicio limita, atat in conditii de caldura extrema, cat si in conditii de iarna. Soferii sunt foarte multumiti de disponibilitatea continua a cuplului pe intregul interval de viteza, mentionand, de asemenea, silentiozitatea si confortul in exploatare.

eActros are la baza sasiul camionului conventional Mercedes-Benz Actros.

Arhitectura vehiculului este insa orientata complet catre propulsia electrica si are o proportie mare de piese specifice. Doua motoare electrice, montate pe rotile puntii spate, dezvolta o putere individuala de 126 kW, cu un cuplu motor maxim de 485 Nm fiecare. Bateriile litiu-ion au o capacitate de stocare de 240 kWh si, in functie de puterea de incarcare disponibila, pot fi complet incarcate in doua ore (la o sursa de 150 kW).

Dezvoltarea si testarea camioanelor electrice grele in activitatea de distributie beneficiaza de sprijin din partea Ministerului Federal al Mediului din Germania (BMU) si al Ministerului Federal pentru Afaceri Economice si Energie (BMWi), in cadrul proiectului Concept ELV².

Articole similare

Ad