
În 2024, TH Trucks a livrat 1.040 de camioane DAF noi de peste 6 t, dintre care aproximativ 500 au fost comandate în 2023, și 2025 începe deja cu multe comenzi preluate în 2024. Din cele 1.121 de camioane DAF înmatriculate în România anul trecut, o parte reprezintă achiziții făcute direct de la DAF. În 2025 numărul acestora este vehiculat să crească pe fondul unei cereri mari pentru noile modele lansate în toamna lui 2024.
„După un 2023 foarte bun, 2024 s-a dovedit la fel de puternic, în pofida provocărilor internaționale pe care le-a întâmpinat producătorul olandez. Suntem deja la o capacitate de producție mare și pentru 2025, cu peste 400 de unități puse în fabricație“, apreciază Adrian Gorcea, COO TH Trucks, adăugând că „semnele sunt promițătoare pentru noi ca grup, dar și pentru economia României“.
Într-un context european marcat de fluctuații semnificative – cu scăderi ale vânzărilor în Bulgaria, o ușoară scădere în Franța, stabilitate pe piețe mature precum Olanda și Belgia și un embargo în Rusia și Belarus – România s-a remarcat ca o excepție pozitivă, înregistrând o creștere de 2%. Chiar și față de piețele mari, precum Lituania și Polonia, unde vânzările au fost în scădere față de 2023, ceea ce subliniază și mai clar performanța DAF în România.
Autotractoarele pentru transport internațional au continuat să domine vânzările TH Trucks, reprezentând 90% din total. „Avem încă mult de muncă pentru a crește numărul de șasiuri livrate și cu toate acestea sunt încrezător că în 2025 vom reuși acest lucru. Proiectele mari sunt deja în derulare, stocurile sunt pregătite, iar fabrica ne sprijină cu vehicule gata de livrare. Segmentul basculantelor, betonierele și modelele cu macarale pentru construcții sau exploatări forestiere sunt o prioritare în acest an, iar estimările noastre indică o creștere de la aproximativ 100 de șasiuri livrate în 2024 la 150-170 în 2025.”