Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DAF Trucks se pregătește pentru producția de serie a noii sale game de camioane complet electrice. Un număr de vehicule au fost deja puse în funcțiune de unii transportatori importanți din Țările de Jos.

DAF a fost primul producător european de camioane care a lansat un camion complet electric. De atunci, DAF și-a extins constant rolul de partener în tranziția energetică. Numărul de vehicule cu propulsie electrică continuă să crească, iar gama cu emisii zero, în special, a crescut enorm. Dealerii DAF oferă acum, de asemenea, un pachet complet de puncte de încărcare, iar șoferii de camioane electrice sunt instruiți special. Fabrica de asamblare din Eindhoven a fost deschisă de DAF în 2023 pentru a produce camioane electrice.

Noua generație de vehicule electrice DAF se bazează pe modelele XD și XF, ambele au primit distincția Internațional Truck of the Year, care au stabilit noi standarde în materie de eficiență, siguranță și confort. Acestea sunt echipate cu motoare electrice de până la 350 kW/480 CP și vin cu o gamă largă de pachete de baterii (de la 2 la 5 pachete) pentru o autonomie fără emisii de până la 500 de kilometri. Camioanele electrice DAF utilizează baterii LFP (litiu feros fosfat) cu densitate energetică ridicată, foarte avantajoase în ceea ce privește siguranța termică, durata de viață și numărul de cicluri de încărcare.

Performanță pe șosea

DAF testează pe scară largă noua generație XD și XF Electric cu ajutorul transportatorilor de top care pun primele vehicule pe drum. Reacțiile au fost foarte entuziaste.

„Parcurgem aproape 500 de kilometri cu XD Electric cu doar o singură încărcare completă”, precizează Gerlof Ugema de la Oegema Transport din Dedemsvaart. „Cu o încărcare suplimentară, am putea parcurge 1.000 de kilometri pe zi, ceea ce oferă posibilități interesante pentru distanțe lungi.”

„Încă mai avem unele provocări în ceea ce privește infrastructura de încărcare din incinta noastră, dar XF Electric răspunde tuturor așteptărilor noastre”, confirmă Ewout van Wijk, CEO al E. van Wijk Logistics din Giessen. Șoferul este, de asemenea, foarte impresionat de agilitatea camionului, de faptul că e silențios, de confortul din cabină și de ușurința de a conduce. La plecare, există imediat un cuplu foarte mare disponibil.

Cornelissen Transport din Nijmegen a preluat un DAF XD și un DAF XF Electric, pe care le utilizează în principal pentru aprovizionarea supermarketurilor. „Vehiculele se potrivesc perfect cu ambiția noastră de a trece la transportul cu emisii zero”, menționează Peter Leegstraten, director de achiziții și inovare.

„Iar conceptul vehiculului DAF este perfect pentru zonele urbane. Parbrizul mare, liniile de centură lungi, geamul suplimentar de pe partea pasagerului și camerele digitale oferă o vizibilitate directă perfectă și, împreună cu motorizarea electrică, reprezintă combinația ideală pentru noi.”

În primul semestru din 2024 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform DRPCI, 4.458 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t – dintre care 4.313 autotractoare și 145 de autoșasiuri – față de 4.171 în perioada similară din 2023, în condițiile în care după primele trei luni ale anului se înregistrase o scădere de 46 de unități față de 2023.

Pe piața autotractoarelor de peste 16 t, unde s-au înmatriculat 4.313 unități noi, față de 3.962 în primul semestru din 2023, lider continuă să fie Mercedes-Benz, cu 1.226, față de 920 în anul anterior, urmat de DAF, cu 655 în 2024 și 634 în 2023, Volvo Trucks (630/719), Scania (454/311), MAN (422/547), Iveco (340/295), Ford Trucks (295/243), Renault Trucks (254/232) și ATP Trucks (37/60).

În ceea ce privește șasiurile de peste 16 t, s-au înmatriculat 145 de unități, față de 209 în primele șase luni din 2023, iar lider de piață a fost, ca și în 2023, Ford Trucks, cu 42, în scădere importantă față de cele 111 din anul anterior. Clasamentul continuă cu MAN, cu 25, față de 11, Renault Trucks, cu 15/7, Liebherr (14/11), DAF (11/5), Mercedes-Benz (10/12), Faun (9), Iveco (7), Farid (5), Volvo Trucks (3) și ATP Trucks, Schwing, Eschlbock și Toni Maurer (câte 1).