Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tribunalul Regional Superior din München pune la îndoială respingerea acțiunii privind cartelul camioanelor

Tribunalul Regional din München ar putea fi nevoit să redeschidă cel mai mare caz de despăgubiri împotriva unui cartel de camioane. Cumpărătorii a 70.000 de camioane care ar fi avut prețuri prea mari solicită daune de 500 de milioane de euro de la MAN, Daimler, Iveco și Volvo/Renault, dar nu au avut succes în primă instanță. Tribunalul Regional a respins acțiunea colectivă introdusă de furnizorul de servicii juridice Financialright Claims ca fiind parțial inadmisibilă și parțial neîntemeiată. În cadrul procedurii de apel de joi, 5 octombrie, Tribunalul Regional Superior a ajuns la o evaluare diferită.

Conform evaluării preliminare a Senatului, hotărârea pronunțată în primă instanță a trebuit să fie anulată, iar procedura a fost retrimisă la Tribunalul Regional, a declarat judecătorul președinte Andreas Müller. Multe întrebări erau încă deschise, iar cazul nu era încă pregătit pentru o decizie. Inițial, nu a fost posibil să se prevadă când va lua OLG decizia finală.

Atribuirea creanțelor pentru daune către furnizorul de servicii de colectare și servicii juridice Financialright Claims a fost în orice caz legală, conform evaluării preliminare a Senatului. Gruparea creanțelor a fost permisă. Financialright Claims acționează în calitate de reclamant unic și primește un comision de 33 % în caz de succes.

De asemenea, nedeterminarea cererii asumată de Curtea Regională nu a existat sau nu a mai existat în urma unor corecții, a precizat președintele Senatului. Potrivit evaluării preliminare a Senatului, cererile respinse ca inadmisibile de către Curtea Regională au fost suficient de determinate. Avocatul reclamantului, Alex Petrașincu, și-a exprimat satisfacția. Evaluarea OLG a fost în conformitate cu jurisprudența Curții Federale Supreme de Justiție. Comisia Europeană amendase DAF, Daimler, Iveco, Scania și Volvo/Renault cu aproape patru miliarde de euro pentru încălcări ale cartelului. Grupurile de camioane făcuseră schimb de prețuri de vânzare din 1997 până în 2011. MAN rămăsese nepedepsit, în calitate de martor cheie.

Articole similare

Ad