Thermo King a prezentat în cadrul competiției International Trailer Award agregatul frigorific multi-temperatură complet electric A-500e Spectrum alimentat de AxlePower, o revoluție în domeniu, așa cum îl caracterizează producătorul, datorită performanțelor sale și faptului că nu are emisii și că nu trebuie încărcat între curse. Pe piață mai există agregate frigorifice 100% electrice, dar acesta este diferit deoarece nu are nevoie de infrastructură costisitoare sau de schimbări în modul cum se desfășoară deja cursele unui transportator, investiția se amortizează rapid, spațiul util nu este afectat și se pretează la dubele oricărui producător.
Energia recuperată de AxlePower este mai mare decât necesarul agregatului, deci bateria este menținută încărcată fără a fi conectată la o stație, doar prin deplasarea semiremorcii în operațiunile curente.
Iar datorită Smart Power Management se folosește o cantitate extrem de mică de combustibil de la camioane, circa 0,1 l/100 km în cazul celor diesel, astfel că, dacă din combinație face parte un vehicul electric, autonomia lui rămâne mare și nu este nevoie de pachete mari de baterii.
Aceste caracteristici sunt importante deoarece, așa cum explică reprezentanții Thermo King, operatorii de transport și logistică la temperatură controlată vor să treacă la soluții sustenabile, dar nu cu orice preț – ceea ce încetinește tranziția spre activități cu emisii reduse de carbon. Marjele de profit ale acestor firme sunt mici și operațiunile trebuie optimizate și eficientizate pe cât posibil, deci soluțiile ecologice sunt o opțiune dacă aduc și rentabilitate, adică dacă rezolvă probleme ca timpii de încărcare a bateriilor, numărul insuficient de stații de încărcare la centrele de distribuție sau pe autostradă, capacitatea sau performanța de răcire mai mici, lipsa accesului la combustibili alternativi fără devierea de la traseul optim, amortizarea greoaie, costul total de operare mare, faptul că echipamentul poate fi folosit numai în anumite condiții ș.a.
Agregatul este și ușor de exploatat, fiind nevoie doar de apăsarea unui buton pentru a-l porni, fără vreo configurare specială, deci nu trebuie ca șoferul să aibă multă experiență, și nici să-și schimbe stilul de condus. Iar cei care au mers cu o semiremorcă având acest agregat nu au remarcat nicio diferență în ceea ce privește manevrabilitatea față de unul convențional. Dacă trebuie modificați parametrii operaționali managerul de flotă poate face asta de la distanță, prin telematică.
Thermo King a dezvoltat această soluție specială pentru Europa în mai mulți ani de parteneriat cu BPW și a investit una dintre cele mai mari sume din istoria sa. Semiremorcile având acest agregat îndeplinesc obiectivele de reducere a emisiilor de carbon pentru 2030 fără compromisuri operaționale sau financiare și sunt deja validate la standarde internaționale și disponibile pentru comenzi.