Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLN a fost împotriva obligativității întoarcerii camioanelor, dar cere o aplicare mai bună a celorlalte măsuri din Pachet

Așa cum știți deja, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a anulat obligativitatea din Pachetul Mobilitate de a aduce camioanele în țara de înmatriculare după cel mult opt săptămâni, iar asociația olandeză de transport și logistică TLN se declară mulțumită că în sfârșit există claritate 100% în această privință. Deoarece, în opinia sa, unele firme de transport din Europa au respectat-o, din februarie 2022, de când a intrat în vigoare, altele nu sau au respectată-o parțial, „ceea ce este inacceptabil, dar aproape întotdeauna a fost fără consecințe, deoarece nu au existat controale în multe state“.

TLN crede că firmele care s-au pregătit pentru a respecta această obligație, de exemplu, cele care s-au mutat din Europa de Est în Europa de Vest, au fost păcălite, „ceea ce arată încă o dată că legiuitorul european trebuie să evalueze mai bine legalitatea juridică și fezabilitatea propunerilor legislative“. Dar crede că șansa ca aceste firme să își poată recupera de la legiuitor costurile suportate este nulă.

Asociația amintește că nu a fost în favoarea obligației de a aduce camioanele acasă după opt săptămâni, deoarece atât de multe vehicule care ar circula fără încărcătură ar duce la blocaje și mai mari în trafic și la o presiune în plus asupra tarifelor, dacă firmele ar accepta prețuri de transport oricât de mici doar să nu meargă camioanele acasă pe gol.

Iar acum, când s-a făcut această clarificare, TLN subliniază importanța unei mai bune aplicări a celorlalte obligații din Pachetul Mobilitate.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad