AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP crede că guvernul Poloniei ar putea găsi o soluție la problema LNG, numai să vrea

În urmă cu mai bine de un an, chiar înainte de atacul Rusiei asupra Ucrainei, prețul gazului natural lichefiat (LNG) a început să crească brusc, ceea ce a reprezentat o problemă nu numai pentru companiile industriale, ci și pentru transportatorii care au investit în flote cu motoare alimentate cu LNG fie pentru a fi mai prietenoși cu mediul, fie pentru a nu mai plăti taxe de drum în Germania.

Potrivit estimărilor asociației poloneze de transport și logistică TLP, câteva zeci (nu mai mult de 100) de transportatori din această țară au făcut astfel de achiziții, iar parcul total de camioane pe gaz înmatriculate este de circa 2.500 de vehicule. Companiile de carburanți au început și ele să construiască sau să modernizeze stații pentru a le dota cu instalații de distribuție a LNG și să investească în tehnologii care permit extracția LNG din surse organice (biogaz). Toate aceste firme, subliniază încă o dată TLP, plătesc acum un preț mare pentru dorința lor de a fi inovatoare, deoarece gazul s-a scumpit de aproape 10 ori de la începutul lui 2021. Deci ceea ce inițial a fost un avantaj competitiv în licitații – unde una dintre cerințe a fost să aibă cel puțin o parte din flota ecologică – este o mare povară pentru transportatori, deoarece exploatarea unui vehicul alimentat cu LNG în transportul de mărfuri generează pierderi mai mari decât ținerea lui pe dreapta.

În aceste condiții, încă de la sfârșitul anului trecut, TLP a informat guvernul și o serie de politicieni influenți cu privire la situație și la posibilele scenarii suplimentare, dar nu a găsit deschidere sau vreo acțiune concretă, de aceea revine acum cu o nouă propunere de acțiuni specifice în favoarea transportatorilor, începând cu adoptarea unor soluții după modelul celor luate de guvernul italian, care a decis să renunțe la cotațiile bursiere atunci când a stabilit prețul gazelor și să modeleze prețul pe baza contractelor încheiate cu furnizorii de gaze. În Polonia există condiții pentru o astfel de soluție, deoarece livrările de LNG se efectuează în baza unui contract pe 20 de ani cu Qatar, contract care nu este la fel de sensibil la variațiile de preț. În plus, în 2021 peste trei miliarde de metri cubi de gaz au fost extrase chiar din Polonia.

Articole similare

Ad