Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tot mai multe furturi și acte de vandalism în parcări, inclusiv în cele păzite

ESPORG a organizat la Bruxelles conferința sa anuală dedicată dezvoltării unor zone de parcare sigure și echipate corespunzător pentru șoferii din întreaga Europă. Cu această ocazie, Apostolos Tzitzikostas, comisarul UE pentru transport durabil și turism, a subliniat necesitatea de a construi noi locuri de parcare și de a le dezvolta pe cele existente și faptul că din partea Comisiei Europene sunt alocate din ce în ce mai multe fonduri pentru investiții în dezvoltarea infrastructurii rutiere și de parcare, în special de-a lungul principalelor coridoare de transport (rețeaua TEN-T).

Jean-Louis Colson (Direcția Generală Transport și Turism Durabil a Comisiei Europene – DG MOVE) a adăugat că este vitală creșterea finanțării din partea CE pentru îmbunătățirea condițiilor de parcare pentru șoferi, deoarece fără activitatea acestora economia europeană nu ar putea funcționa. Și a amintit că de parcări depinde nu numai siguranța șoferilor, ci și a mărfurilor transportate.

Tot cu această ocazie au fost prezentate rezultatele unui studiu comandat de CE și realizat de un consorțiu format din Panteia, ESPORG și TIS, „Disponibilitatea zonelor de odihnă adecvate pentru șoferi“, pentru care s-au făcut interviuri cu aproape 1.000 de șoferi ce transportă mărfuri sau persoane și cu 256 de transportatori. Sondajul a arătat că nu numai șoferii se confruntă cu condiții de parcare groaznice, ci și aproximativ 90% dintre transportatori le consideră nesatisfăcătoare.

85% dintre transportatorii chestionați au fost afectați de furturi de marfă sau acte de vandalism în parcări nepăzite și 43% și în parcări păzite, iar opinia multora dintre ei este că una dintre principalele probleme care duc la dezvoltarea lentă a rețelei de parcări securizate este lipsa de implicare sau implicarea inadecvată a autorităților și administrațiilor responsabile de infrastructura rutieră din fiecare țară.

Studiul mai arată că cea mai mare cerere de parcări va fi în viitorul apropiat în estul Franței, BeNeLux, Germania, nordul Italiei, Austria și vestul și sudul Poloniei – unde sunt hub-uri logistice cheie.

Respondenții recomandă integrarea deplină a sistemului de parcare cu rețeaua europeană de transport și rețelele TEN-T, consolidarea cooperării și dialogului internațional între partea socială și autoritățile naționale pentru a îmbunătăți strategia de dezvoltare a infrastructurii de parcare, suportul fizic și digital al lanțurilor logistice și crearea unui sistem UE de rezervare a locurilor de parcare.

În timpul discuțiilor din culise cu reprezentanții DG MOVE-TLP, membrii asociației poloneze de transport și logistică TLP au aflată că rezultatele studiului sunt tratate foarte serios de Comisie, care ar urma să publice până în iunie un raport privind utilizarea lor în practică.

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad