Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trailere Nooteboom pentru un proiect mai aparte: transportul de căsuțe

Firma Wido, din Nijmegen a început recent un nou proiect, transportul de căsuțe, pentru care folosește un trailer jos Nooteboom EURO-PX cu două axe și cu axe pendulare, configurat în funcție de cerințele specifice ale acestui client, cerințe care au vizat mai ales ca platforma de încărcare să fie cât mai coborâtă, iar manevrabilitatea, cât mai mare.

Wido este specializat într-o serie mai largă de aplicații de transport – de vagoane de tren, instalații de extracție a nisipului, mașini ș.a. – atât la intern, cât și la internațional. Iar de peste un an, prin compania sa Perfect Wood din Ressen, construiește aceste căsuțe pentru care comenzile primite deja acoperă un an și jumătate de acum înainte. În fiecare săptămână se livrează încă una, de obicei în parcuri naturale sau camping-uri, iar pentru transportul lor trebuie folosite cele mai joase trailere disponibile, deoarece o căsuță nu este neapărat grea (are doar 4 t, 8 m lungime și 3,5 m lățime), cât mai ales înaltă de 4 m dacă este vorba de una cu etaj, deci cu un trailer jos obișnuit se ajunge la o înălțime totală de 4,5 m, peste cei 4,25 m admiși pe drumurile publice. Deci platforma de încărcare nu trebuie să fie la mai mult de 25 cm de sol. Iar pentru a putea merge pe drumuri cu denivelări sau pentru a trece peste căile ferate garda la sol a platformei poate fi ajustată pe înălțime prin intermediul unei suspensii hidraulice.

În plus, deoarece căsuțele sunt amplasate în zone rurale sau în camping-uri, unde este dificil sau aproape imposibil de manevrat un trailer jos, Wido a optat pentru o versiunea cu axă pendulată care oferă un unghi de virare foarte mare, de circa 60 de grade. Iar controlul axelor se poate face și de la distanță, prin telecomandă, dacă se merge cu viteze mici, și astfel se poate circula și pe străduțe înguste.

Trailerul este echipat cu gât de lebădă hidraulic detașabil, cu un box în plus în partea din spate, pentru stocarea materialelor necesare (funii și lațuri ș.a.). Astfel, șoferul nu trebuie să se urce în partea de sus a trailerului, unde se află de obicei cutiile standard.

Wido intenționează să nu se oprească la un singur model, deoarece cererea pentru căsuțe este mare, astfel că în curând vor fi cumpărare vehicule Nooteboom cu trei axe.

În ceea ce privește autotractorul, pentru acest proiect a fost ales Scania echipat cu macara – deși managerul firme este fan Volvo, iar tatăl său preferă DAF – deoarece pare cea mai bună combinație, iar șoferul care conduce ansamblul este și el foarte mulțumit de acesta.

Articole similare

Ad