In asteptarea anuntului castigatorului licitatiei organizate de PMB pentru cele 100 de tramvaie ce vor circula in Bucuresti, producatorul turc Durmazlar Makine San Ve Tic A.S. nu sta „cu mainile in san“, ci se pregateste sa „atace“ noi orase din Romania, prin participarea in iunie si iulie si la alte licitatii. Huseyin Aykol, proprietarul Anadolu Automobil, reprezentant al brandurilor turcesti Isuzu, Karsan, Temsa, Durmazlar si Nurol Makina si al producatorului ceh SOR, care se va ocupa si de mentenanta si servisarea tramvaielor, considera ca Romania este pregatita pentru acest tip de achizitii.
„Doar Bucuresti incearca sa foloseasca fonduri proprii. Celelalte orase, precum Resita, Timisoara, Galati, Iasi si Arad, isi doresc achizitii cu 85% finantare UE, 13% de la Guvern si doar 2% de la Primarie“, a spus acesta, amintind ca, in Romania, compania va participa anul acesta la licitatii in orasele Arad, Timisoara, Braila, Iasi si Craiova. Acesta considera ca cel mai mare avantaj al Durmazlar este capacitatea de productie, ce va ajunge anul acesta la 16 tramvaie pe luna, in situatia in care majoritatea competitorilor pot produce doar 3-4 de unitati pe luna. In plus, calitatea este europeana, depasind-o pe cea a produselor fabricate in China. „Ne-am confruntat cu aceleasi probleme in 2007-2008, cand au venit in piata multe autobuze chinezesti. Toate acestea insa au disparut la scurt timp, pentru ca nu s-au putut mentine pe piata. Calitatea e importanta, mai ales ca transportam oameni, nu marfa“, a punctat Huseyin Aykol, subliniind ca, daca la autobuze viata economica e de 10 ani, la tramvaiele Durmazlar aceasta este de 30 de ani, cu extensie chiar pana la 50 de ani.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.