Atego si Axor acopera o gama larga de sarcini din distributia pe distante scurte si au fost relansate in 2010 cu face-lift la exterior – grila noua a radiatorului, mai apropiata de cea de la Actros, cu posibilitate de vopsire in culorile caroseriei – si interior – volan multifunctional, instrumentar nou de bord, scaune noi, care integreaza tetiere, cu tapiterie mai buna, racitor, sine pentru haine, covorase sau cheie de contact cu forma noua. Mai multe detalii despre noile modele puteti citi in articolul dedicat camioanelor lansate in 2010.
Autotractorul Econic cu semiremorca cu sistem de propulsie pe gaz este adecvat pentru utilizarea in timpul noptii sau dimineata devreme, pentru aprovizionarea magazinelor din oras, distributie de echipamente si operatiuni pe distante scurte. Motoarele garanteaza o functionare silentioasa si un consum mic, iar cutia de viteze automatizata cu sase trepte transmite putere catre roti fara a inregistra pierderi, chiar si in traficul foarte aglomerat cu opriri dese.
Actros este echipat standard cu transmisia automatizata Mercedes Power-Shift de generatia a doua, care contribuie la cresterea confortului soferului in timpul conducerii, in conditiile unui consum redus considerabil.
Motoarele V6 si V8, performante si economice, sunt echipate cu sistemul electronic de management Telligent®, care gestioneaza procesul de injectie la intervale de cateva milisecunde, in orice situatie de conducere.
Pentru siguranta cat mai mare, Actros este dotat standard cu sistem de franare Telligent®.
Functia Telligent® proximity control regleaza automat viteza si distanta fata de autovehiculul din fata, iar din dotarea camionului mai fac parte Telligent® Lane Assistant (asistent pentru mentinerea benzii de rulare), Telligent® stability si Telligent® roll control (adaptarea rigiditatii suspensiei la conditiile de drum).
MB a prezentat in 2010, pentru prima data pe un Actros din gama grea, Active Brake Assist de a doua generatie, dotat cu o functie noua, care permite si interventia in cazul unor obstacole imobile.
Sistemul include trei fascicule radar care acopera suprafata din fata camionului pe o distanta de 7-150 m.
Senzorii determina continuu diferenta de viteza fata de vehiculul din fata si distanta pana la un obstacol fix si, daca accidentul nu poate fi evitat, soferul este avertizat vizual si apoi sonor. Daca nici asa nu intervine, sistemul franeaza automat. ABA2 functioneaza la viteze de 8-88 km/h.
Editia speciala limitata Actros Edition este disponibila in variantele Black Liner si White Liner, cu estetica originala, subliniata de oglinzile retrovizoare cu insertii cromate, de treptele din inox, de proiectoare, faruri si de luminile de pozitie pe LED. Scaunele, usile, volanul si cotierele sunt imbracate in piele, iar marginile geamurilor si duzele de aerisire au insertii din lemn nobil, negru mat.
In 2010 a fost prezentat pentru prima data autotractorul Actros Lowliner cu inaltime de cuplare de 1.020 mm, adaptat la transport de marfuri voluminoase, cum sunt palele morilor de vant. Greutatea totala ajunge la 68 t daca se foloseste axa cu planetare reducatoare HL7.
Seria a treia a modelului Actros pentru constructii include numeroase echipari specifice aplicatiilor de santier. Confortul la drum este unul dintre cele mai bune din acest domeniu, ca si manevrarea pe drumuri grele. Camionul are motor OEM 501 si 502 LA, cu sase, respectiv opt cilindri, de la 320 la 476 CP, sau V8 de 15,9 l, de 510-600 CP, pentru aplicatii solicitante.
Transmisia PowerShift de generatia a doua este adaptata si pentru constructii si asigura schimbarea vitezelor la intervale foarte scurte, cu intreruperi minime ale puterii de tractiune, prevenind situatiile in care camionul poate sa se afunde in terenul dificil sau sa piarda din viteza atunci cand urca in rampe abrupte.
Cutia de viteze automatizata cu 12 trepte are si ea efecte benefice in planul consumului de combustibil si al uzurii elementelor de transmisie.
O alta functie specifica vehiculelor grele este modul "Power Off-Road".
Gratie unor senzori care masoara gradul de inclinare a vehiculului, sistemul de control inteligent al transmisiei schimba in treptele inferioare de viteza, evitand solicitarea si uzura ambreiajului.
Power Off-Road il ajuta pe sofer sa manevreze mai usor camionul pe teren dificil si sa mentina treapta de viteza un timp cat mai indelungat.
Cu un sasiu pentru teren accidentat, modelul Unimog, in toate variantele sale, este destinat utilizarii in situatii de urgenta. In plus fata de seriile U 300-U 500 pentru transport si de seriile de camioane pentru teren accidentat U 4000/U 5000, este disponibil Unimog U 20 cu tonaj redus. Cu greutati proprii de 7,5, 8,5 si 9,3 t, U 20 este primul Unimog cu cabina avansata.