Cu trei tipuri de cabine, cu lungimi si inaltimi diferite, Scania ofera o gama variata de vehicule care corespund diferitelor nevoi ale pietei, de la transport de cursa lunga la distributie, constructii sau utilizari speciale.
Seria P de la Scania cuprinde o intreaga gama de camioane usoare, manevrabile si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Aplicatiile uzuale includ constructiile, distributia locala si regionala, precum si transportul pe distante scurte si serviciile.
Aceasta gama de modele este echipata cu cabine de tip P, disponibile in cinci formate usor adaptabile: trei cabine de dormit, o cabina de zi si o cabina scurta, fiecare disponibila cu oricare dintre motoarele cu cilindri in linie Scania, avand cuplu mare si puteri pana la 420 CP. Una dintre cele mai recente noutati este generatia de motoare pe gaz de 9,3 l, disponibila pentru Seria P. Capacitatea rezervoarelor este de 640 l de gaz, iar variantele de 270 si 305 CP respecta normele EEV.
Camioanele din Seria G aduc un nou nivel de confort soferilor care efectueaza transporturi nationale de cursa lunga, activitati de distributie si aplicatii in constructii. Toate modelele sunt echipate cu cinci variante de cabine, fiecare fiind disponibil ca autotractor sau autosasiu, cu motorizari de pana la 480 CP – suficient pentru activitatile efectuate in zone asfaltate sau neasfaltate.
Combinatiile multiple de sasiu, motor si cabina ofera si mai multe optiuni in functie de alegerea cutiei de viteze, a rezistentei caroseriei, a inaltimii sasiului si a sistemului de suspensii.
Seria R, lansata in 2009 si desemnata Camionul Anului 2010, ofera gama optima de cabine pentru transporturile de cursa lunga si pentru alte activitati care presupun putine opriri pe parcurs.
Camioanele Scania Seria R sunt singurele care pot fi dotate cu motorul Scania V8 si cu Scania Topline, cea mai mare si mai impresionanta cabina pentru transportul de cursa lunga din oferta producatorului suedez. Daca adaugam cabina de zi R si alte trei cabine de dormit, obtinem cea mai puternica, mai confortabila si mai completa gama de camioane de pe piata.
Principala noutate adusa de Seria R o reprezinta reproiectarea transmisiei automatizate Opticruise in varianta fara pedala de ambreiaj si cu un sistem computerizat de recunoastere a conditiilor de deplasare si adaptare a schimbarii treptelor de viteze in functie de acestea. Noua generatie Opticruise foloseste un ambreiaj cu control electrohidraulic, pentru precizie maxima in schimbul treptelor de viteza, care tine cont de modul individual de condus, incarcatura si inclinarea drumului.
Scania Opticruise este disponibila pe modelele cu cutie de viteze cu 8, 12 si 12+2 viteze (ultima cu functie overdrive).
Noua Serie R a adus imbunatatiri si in privinta confortului soferului, bancheta de jos fiind largita in zona mediana, iar consola centrala fiind reproiectata pentru cresterea functionalitatii. De asemenea, un accent deosebit a fost pus pe scaderea consumului de combustibil, si prin cresterea factorului de aerodinamicitate a tractorului, inclusiv prin lungirea si arcuirea usoara spre fata a fustelor laterale.
La exterior, modificarile cele mai vizibile sunt la nivelul calandrului, fantele din dreptul radiatorului fiind mult mai largi decat la modelele anterioare. De asemenea, folosirea LED-urilor pentru iluminarea exterioara este curajoasa, mai ales ca, la temperaturi foarte coborate, ele nu sunt cele mai eficiente.
Bara de protectie frontala confera senzat ia de rezistenta sporita si inglobeaza totodata sistemul radar pe baza caruia functioneaza Adaptive Cruise Control (ACC) si farurile cu stergatoare si luminile de pozitie pe LED-uri.
De anul trecut, Scania propune pentru Seria R motorul V in varianta de 730 CP, despre care puteti citi mai multe in articolul dedicat noutatilor din 2010.
Scania mai ofera o gama noua de produse si servicii grupate sub denumirea Ecolution by Scania, care ajuta la reducerea emisiilor de m2. Pachetul include vehicule cu configuratii optimizate pentru reducerea consumului, inclusiv care ruleaza pe combustibili alternativi sau regenerabili, suport pentru sofer (training adaptat fiecarei aplicatii), sprijin operational (analize ale transportului, inclusiv analize de cost si estimari legate de consum) si programe speciale de intretinere – elemente disponibile si separat.