Seria P de la Scania cuprinde o intreaga gama de camioane usoare, manevrabile si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, destinate constructiilor, distributiei locale si regionale, precum si transportului pe distante scurte si serviciilor. Aceasta gama este echipata cu cabine disponibile in cinci formate usor adaptabile – trei de dormit, una de zi si una scurta – fiecare disponibila cu oricare dintre motoarele cu cilindri in linie Scania, care au cuplu mare si puteri pana la 440 CP. In plus, sunt disponibile si motoare pe gaz, de 9,3 l, capacitatea rezervoarelor fiind de 640 l, precum si motoare de 230, 280 si 320 CP ce respecta normele EEV.
Camioanele din Seria G aduc un nou nivel sporit de confort soferilor care efectueaza transporturi nationale de cursa lunga, distributie si aplicatii in constructii. Pentru aceste vehicule exista cinci variante de cabine, versiuni autotractor sau autosasiu si motorizari de pana la 480 CP. Combinatiile multiple de sasiu, motor si cabina ofera si mai multe optiuni in functie de alegerea cutiei de viteze, a rezistentei caroseriei, a inaltimii sasiului si a sistemului de suspensii. Manevrabilitatea buna se datoreaza directiei precise, volanului de dimensiuni reduse si mai ales cutiei de viteze automatizate Scania Opticruise cu 12 trepte. Pentru controlul autovehiculului in pante se poate apela la retarder, oferit standard pe toate modelele echipate cu Opticruise, iar frana de motor are eficienta maxima (261 kW) la 2.400 rpm.
Scania propune si modele din seriile P si G speciale pentru santier, cu modificari la designul cabinei in partea din fata, unde au fost adaugate diferite ranforsari, pentru a proteja componentele vulnerabile. Desi mai lata cu 50 mm, pentru a proteja impotriva loviturilor cauzate de diferite obstacole, bara de protectie are un unghi de atac de 25O, iar unghiul de degajare mare face ca acest vehicul sa se inscrie in randul vehiculelor off-road. …