Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii francezi au avut un final slab de 2024 și nu au început bine nici noul an

Transport de marfă cu vehicule înmatriculate în Franța (mii de tone-kilometri)

Aceasta este concluzia unei analize pe care Upply o face periodic despre piața din Franța (Road transport: fairly stable traffic but morale is low).

În trimestrul al doilea din 2024, activitatea de transport rutier intern de mărfuri desfășurată de vehicule înmatriculate în Franța, în date ajustate pentru variațiile sezoniere și calendaristice, a ajuns la 41,8 miliarde tone-kilometri, în scădere de 0,8% față de trimestrul precedent. Această valoare este cu 4,5% mai mare decât în trimestrul al treilea din 2023.

Traficul dintre două puncte situate ambele pe teritoriul Franței reprezintă 95,6% din activitatea flotei franceze și a crescut cu 1,1% în trimestrul al treilea din 2024, conform datelor de la Ministerul Transporturilor publicate în ianuarie 2025, după ce în trimestrul anterior scăzuse cu 1,2%. Iar porțiunea din Franța a activității de transport internațional a flotei înmatriculate în această țară a scăzut cu 1,7%, după o creștere de 13,5% în al doilea trimestru din 2024, și a ajuns la aproximativ 1,9 miliarde de tone-kilometri, față de 40,4 miliarde, cât reprezintă transportul intern.

Transportul realizat pentru terți, care este preponderent, a înregistrat o scădere de 2,5% în trimestrul al doilea din 2024, dar în al treilea a crescut cu aproape 3%, până la 37,7 miliarde de tone-kilometri, cel mai ridicat nivel de la începutul lui 2023 încoace. Dar transportul pe cont propriu a scăzut cu 13,2%, după o creștere de 15% în trimestrul precedent.

În trimestrul al treilea din 2024 rezultatele în mare parte pozitive sunt în concordanță cu creșterea economică din Franța, unde PIB a fost cu 0,4% mai mare, datorită Jocurilor Olimpice. Dar acest rezultat nu a fost suficient pentru ca antreprenorii din transport să devină mai optimiști.

Iar după Jocurile Olimpice, în trimestrul al patrulea din 2024, activitatea economică din Franța a încetinit. Conform estimărilor INSEE, PIB a scăzut cu 0,1%, ceea ce a avut consecințe asupra transportului rutier de marfă, despre care încă nu există însă date publice de la minister.

Articole similare

Ad