Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii romani se extind spre logistica si spre piete straine

Deoarece tot mai multe firme de transport din Romania au inceput sa investeasca in depozite, pentru a oferi macar cross dock, daca nu cumva servicii logistice mai complexe, cu valoare adaugata mare, ExpoTranzit a gazduit si o dezbatere cu tema „De la transport la logistica – un pas firesc, dar greu de realizat“. In cadrul acesteia, reprezentanti ai unor firme romanesti si multinationale au prezentat concluziile experientei proprii legate de momentul cand este oportun ca o firma de transport sa isi extinda oferta spre depozitare, investitiile necesare si cat de rapid sau de usor se poate obtine profit in urma acestui demers, unde mai e loc de dezvoltare, in conditiile in care unii producatori sau importatori de la noi aleg sa isi faca singuri logistica sau chiar sa lucreze si pentru terti, si mai ales daca nu ar putea si romanii sa atace piete straine, asa cum pe piata noastra s-au instalat si s-au impus atat de multi jucatori din afara.
 

Etern lider in topul companiilor cu cea mai mare cifra de afaceri din domeniu, Aquila si-a inceput activitatea acum 23 de ani, ca mic distribuitor local, si intre timp a dezvoltat capacitati de stocare si distributie, a trecut la transport intern si a deschis depozite centrale si de cross dock la nivel national, iar acum are un parc propriu format din peste 500 de autovehicule comerciale de la 3,5 la 40 t si mai mult de 95.000 m2 de spatii de depozitare in Bucuresti, Ploiesti si Cluj, la care se adauga centre de cross dock in aproape toate judetele din tara. Astfel ca, asa cum declara Cristian Helwig, directorul departamentului de transport din cadrul Aquila, „cred ca suntem unul dintre logisticienii completi din Romania si oferim orice tip de serviciu, de la distributie locala si nationala si transport intern si international la depozitare si servici adiacente“.
BCVO Logistics si-a inceput activitatea la noi in tara in 2005, ca parte a unui grup de firme din Belgia, si realiza transportul pentru una dintre ele, care avea productie de rosii in Spania. In 2015, la cererea unor clienti din Belgia si Franta, compania a inceput sa ofere si servicii logistice, pentru a eficientiza grupajele, iar in prezent are doua depozite in Timisoara si Sibiu, care au in total circa 8.000 m2, si un WMS propriu, despre care Cristian Codarean, directorul executiv al firmei din Romania, spune ca a ajutat la castigarea a numerosi clienti buni.
Transportul intracomunitar ramane insa activitatea de baza la noi in tara, iar logistica nu contribuie decat cu cel mult 20% la cifra de afaceri realizata aici. Procentul se mentine si la nivel de grup, iar in Belgia una dintre firme ofera servicii logistice, mai ales pentru produse la temperatura controlata, intr-un depozit de 20.000 m2. Activitatea din tara noastra este insa independenta si, desi s-a inceput cu clienti din Belgia si Franta, ei reprezinta acum numai circa 15% din volumele totale, restul fiind parteneri din afara grupului, multi dintre ei din automotive.

Articole similare