Odată cu intrarea în vigoare a prevederilor ETS 2, în 2027, firmele de logistică ar trebui să-și negocieze și să-și securizeze contractele de combustibil la un preț fix, care să includă costurile CO2, a declarat profesorul Mathias Kalkuhl de la Institutul Postdam pentru Cercetare Climatică. În cadrul noului sistem de comercializare a carburanților, care ține cont de emisiile de CO2, distribuitorii de motorină vor avea nevoie de un certificat la fiecare 370 de litri vânduți, prețurile fiind determinate prin tranzacționarea zilnică pe bursele europene. Kalkuhl avertizează că fără contracte ferme încheiate în avans, companiilor de transport vor fi expuse la prețurile volatile ale certificatelor de CO2. „Acordurile obligatorii privind combustibilul, cu componente de stabilire a prețurilor CO2, ajută la asigurarea predictibilității costurilor, deși acestea s-ar putea să depășească în anumite situații minimele pieței”, a declarat Kalkuhl pentru DVZ International.
De asemenea, el recomandă trecerea treptată la vehicule electrice și gestionarea mai eficientă a utilizării motorinei. Contractele care includ componenta CO2, conform ETS 2, au început deja să se încheie în Amsterdam și Londra, primul preț de închidere fiind de 73 de euro per tonă.