Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Transportatorii trebuie sa respecte regulile din tarile pe teritoriul carora lucreaza

Florin Cosma, inspector de munca la directia de Control Relatii de Munca din cadrul ITM, a punctat cu ocazia Expo Tranzit faptul ca legea detasarii transnationale face referire la angajatori inmatriculati pe teritoriul Romaniei si care au activitate pe teritoriul altor state sau invers, la angajatori inmatriculati pe teritoriul altor state care au activitate in Romania, si a explicat ca aceasta reglementare se aplica in transport – desi numeroase voci sustin ca nu ar trebui sa se aplice – deoarece se incadreaza in prima dintre cele trei situatii descrise in Legea nr. 16 din 17 martie 2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale.
 

In cazul desfasurarii activitatii pe teritoriul unui alt stat se aplica legislatia de acolo, deci Florin Cosma subliniaza importanta cunoasterii si respectarii acordului colectiv de munca din tara/zona respectiva sau la nivelul angajatorului – deoarece autoritatea competenta de control pentru conditii de munca si de incadrare in munca este cea de acolo, nu este ITM.
Inspectorul ITM a explicat si motivul pentru care autoritatile de control din alte state UE cer ca soferul sa aiba asupra lui contractul de munca in forma fizica sau electronica, fisa de prezenta, fisa de salariu, in limba statului respectiv sau in ce limba prevede acel stat: pentru ca acestea sunt elemente ce identifica falsa detasare, elemente care caracterizeaza activitatea desfasurata de angajator si munca angajatului, iar autoritatea de control, dupa ce verifica transportatorii pe o perioada mai mare, de cateva luni, ajunge pe baza lor la concluzia ca este falsa detasare sau ca, dimpotriva, documentele sunt reale si deci nu trebuie luate masuri impotriva firmei respective.

Articole similare