AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul cu vehicule de sub 3,5 t crește în continuare în Polonia

În ciuda restricțiilor cuprinse în Pachetul Mobilitate, transportatorii polonezi care folosesc vanuri la internațional s-au adaptat la noile cerințe și și-au licențiat companiile corespunzător. Astfel, de la finalul lui mai până la finalul lui iulie, autoritățile poloneze au emis 4.085 de licențe pentru companii care folosesc vehicule cu masa totală autorizată cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone. În plus, Biroul de Transport Marfă în regim Internațional a eliberat 21.555 de copii conforme pentru vehicule cu MTA cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone.

În total, la sfârșitul lunii iulie, erau valabile 4.178 de licențe pentru firme care folosesc autovehicule ușoare (între 2,5 și 3,5 tone). Unele companii dețin atât vanuri, cât și camioane, astfel că în cazul acestora nu a fost nevoie de licențiere. Numărul transportatorilor care dețin vanuri sub 3,5 t este de 5.613, dintre care 16,59% (931) sunt societăți cu răspundere limitată și 0,09% sunt societăți pe acțiuni.

Pachetul Mobilitate a impus ca transportatorii care operează cu vehicule de până la 3,5 tone în traficul internațional să obțină o licență comunitară până la 21 mai 2022. Potrivit estimărilor  uneia dintre companiile mai cunoscute din domeniul transportului expres (Done! Livrări), înainte de introducerea obligației de licențiere, în Polonia funcționau aproximativ 10.000 de astfel de companii.

Segmentul transportului ușor de mărfuri este în creștere și acest lucru nu va fi oprit de sarcinile birocratice. Piața forțează răspândirea serviciilor și bunurilor disponibile la cerere. Livrările rapide sunt o cerință stringentă a pieței e-commerce, astfel că sectorul transporturilor și al organizării transporturilor trebuie să se îndrepte către „on demand”.

„Pachetul Mobilitate a produs separarea companiilor și reducerea concurenței. Odată cu introducerea licențelor, lucrurile au început să se îmbunătățească. Obligația a eliminat concurența nesănătoasă și, în ultimele 2 luni, s-a observat o creștere și lucrurile merg mai bine. Cu toate acestea, bielorușii încep să deschidă companii cu vehicule mici, iar tarifele sunt deja în scădere”, afirmă sursa citată.

Unele dintre companiile de transport ușor sunt firme mari, cea mai mare dintre acestea având 142 de vehicule ușoare. Următoarea companie ca mărime a parcului auto are 136 de mașini, urmată de altele de 128 și respectiv 115. Doar a opta companie clasată are mai puțin de 100 de mașini (95), iar a 15-a are 61 de vehicule.

Articole similare

Ad
Ad