Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul de alimente în cisterne, o soluție în contextul pandemiei și al Pachetului Mobilitate

Pachetul Mobilitate face numeroși operatori de transport dn România să ia în calcul schimbări de strategie, iar Liviu Pătru, administratorul firmei vâlcene Wise Transport, care nu consideră că dechiderea unei filiale într-o țară vestică ar fi o soluție, a început să pună în practică o alta, pe fondul pandemiei „care mi-a deschis ochii și m-a făcut să văd că, dincolo de Pachetul Mobilitate și de alte condiții de pe piață, transportul de alimente va merge întotdeauna“.

Concret, înainte de pandemie Wise făcea transport de sticlă, de produse chimice în cisternă și de pulberi în silozuri, iar în primăvara anului trecut a apărut oportunitatea de a prelua contractele pentru transport de lichide alimentare în cisterne, șoferii și personalul TESA de la o firmă aflată în dificultate și de a achiziționa cele 40 de cisterne pe care le utiliza aceasta. „Fiind în căutarea unei soluții de adaptare la Pachetul Mobilitate, mi s-a părut o ocazie extraordinară să fac transport de alimente cu plecare din România, având suficiente exporturi cât să păstrez în Comunitate camioanele pentru care aveam contract și să fac, o dată la două luni, schimbul de autotractoare cerut de lege.“ Intrarea pe piața alimentelor este o soluție bună și pentru că, dincolo de necesitatea de a se adapta la prevederile din Pachetul Mobilitate, 2020 a afectat firma vâlceană mai ales prin scăderea numărului de kilometri parcurși de camioane, pe care a adus-o pandemia: de la circa 12.000 km/lună la cel mult 9.000 km/lună. „De mult timp, însă, noi câștigăm bani doar din rulaj. În funcție de tipul mărfurilor, ar trebui să ajungem la cel puțin 10.000-11.000 km/lună, pentru transporturile specializate. Bătălia pentru mărfuri generale e prea mare pentru un os atât de mic, de aceea nu mai facem acest tip de transport de aproape cinci ani.“ Prin faptul că se ocupă de mai multe tipuri de transport specializat, firma vâlceană a rezolvat partea logistică, organizatorică, necesară pentru a respecta Pachetul Mobilitate: pentru ansamblurile cu cisterne de produse alimentare există comenzi cu plecare și cu sosire din/în România aproape cât să poată face tur-retur – „dar nu fac asta din cauza tarifelor mici, ci apelez la curse intermediare în vest“ – cisternele ADR ajung și ele mai des în țară, doar pentru ansamblurile care transportă pulberi și sticlă nu este la fel de multă marfă pentru România și șoferii trebuie aduși acasă după săptămânile de muncă.

Pe de altă parte, când vor intra în vigoare și celelalte prevederi din Pachetul Mobilitate, nici această flexibilitate în a combina cursele intracomunitare cu întoarcerile în România prin combinarea mai multor tipuri de mărfuri nu va mai fi suficientă, deoarece tarifele, care nici acum nu sunt foarte bune, vor scădea și mai mult din cauza numărului mai mare de camioane care vor veni spre casă. Un avantaj există totuși în cazul Wise, faptul că face transport specializat cu cisterne, care sunt ceva mai scumpe, și că are o flotă mare, de 40 de astfel de semiremorci.

Articole similare

Ad