Preţul unei călătorii cu transportul public din Bucureşti este de numai 1,3 lei – cel mai mic din ţară şi din Europa – în condiţiile în care majoritatea operatorilor urbani merg cu 2,5 lei per bilet, iar distanţele parcurse sunt mult mai mici. De asemenea, preţul pe liniile metropolitane este de 1,5 lei/călătorie.
Încasările zilnice ale Societăţii de Transport Bucureşti SA (STB) se ridică la 500.000 de lei pe zi, cea mai mare parte provenind din tichete de călătorie. Deşi suma pare mare, abia acoperă plăţile către furnizori. Ponderea subvenţiei Primăriei este de 80% din totalul cheltuielilor lunare (carburant, consumabile, întreţinere, salarii etc. plus o cotă mică de investiţii). „Pentru a ne putea autofinanţa, preţul călătoriei ar trebui să fie între 7 şi 9 lei. Ne dorim să găsim şi alte variante de finanţare, plus pachete de călătorie avantajoase pentru pasageri, care, în acelaşi timp, să crească încasările. Se fac eforturi pentru menţinerea acestui tarif redus şi asigurarea unui serviciu de calitate. Ar fi bine ca pasagerii să aprecieze acest lucru, să păstreze curăţenia şi să nu deterioreze vehiculele. Este păcat că 10 autobuze Citaro hibrid, care au intrat doar de o lună în exploatare, sunt deja murdare de graffiti“, a declarat Alexandru-Hazem Kansou, director general al STB.
În Capitală se doreşte subvenţionarea în continuare a transportului în comun, pentru a încuraja cetăţenii să aleagă sistemul public în detrimentul autoturismului personal.