Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul si productia merg mana in mana

Pentru a rezista pe o piata dificila, cum este cea a constructiilor, transportatorii dedicati de materiale de constructii s-au dezvoltat catre zona de productie. Si nu numai ca au reusit sa dea de munca flotelor de camioane pe care le detin, dar au facut din productia diferitor tipuri de materiale de constructii obiectivul principal de activitate.

De-a lungul ultimilor ani, cand domeniul constructiilor a traversat o criza prelungita, companiile care au stiut sa se reorienteze din timp si sa isi diversifice activitatea au avut de castigat.
 

Luscan Com este un transportator cu traditie pe segmentul materialelor de constructii, detinand in acelasi timp centre de productie la Adjud, Buzau si Batuta (judetul Arad). In aceasta ultima locatie compania opereaza o cariera de piatra, iar la Adjud si la Buzau, doua balastiere.
„Incercam sa legam transportul de productie, pentru ca asa putem fi competitivi. Ambele balastiere sunt dotate cu statii de sortare moderne, ce asigura o productivitate sporita si o buna calitate a materialului livrat, iar la cariera a fost inaugurata anul trecut o linie de concasare Sandvik, achizitionata in leasing“, a explicat Lucian Dinulescu, director de logistica Luscan Com.
Activitatea principala a companiei este concentrata acum la cariera de piatra, unde se produce pentru infrastructura de cale ferata pentru coridorul IV. „Aceasta trebuie sa se inscrie in anumiti parametri de ordin calitativ, facandu-se periodic analize in laboratoare speciale. Pe langa piatra pentru CFR, din exploatare rezulta si cribluri, folosite cu predilectie in statiile de asfalt. Si aici se fac investitii in vederea cresterii calitatii si productivitatii. Criblurile, folosite la asfalt, sunt livrate catre alti producatori dedicati. Per ansamblu, activitatea merge bine, numai ca investitia initiala a fost foarte mare. Orice intarziere la plata este resimtita, pentru ca trebuie achitate ratele pentru creditele contractate. Recuperarea banilor este o problema generala pe piata de constructii. Este bine insa ca avem contracte cu mai multi beneficiari si nu depindem de o singura sursa de plata“, a aratat Dinulescu.

Investitiile sunt orientate spre productie
La cariera de piatra din Arad, Luscan Com detine o linie de concasare si sortare, o statie mobila si alte trei statii ale carierei precedente, investind in acelasi timp si intr-o noua statie de concasare. „Pentru a obtine criblura de calitate, aceasta trebuie trecuta printr-un proces tehnologic separat. Investitia este facuta din fonduri proprii.“
Flota de echipamente este alcatuita din cinci incarcatoare frontale Volvo si Komatsu, trei excavatoare Caterpillar si doua buldozere, la care …

Articole similare