Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trenurile continuă să concureze eficient cu navele pe ruta din China

FourKites, care urmărește fluxurile de mărfuri, calculează că, după ridicarea blocadei Covid din Shanghai, volumele de mărfuri din porturile maritime chineze sunt cu doar 2% mai mici decât cele înregistrate pe 12 martie, cu o zi înainte ca economia regională să fie înghețată.

Transbordările în porturile maritime în stil vechi

Ministerul Transporturilor din China a raportat că transbordările de containere în porturi în prima jumătate a anului au totalizat 140 de milioane de TEU, cu 3% mai mult decât în anul precedent. În iulie, traficul zilnic de containere din Shanghai a fost de 139.800 TEU, atingând nivelurile anterioare pandemiei. La sfârșitul lunii iulie, asistăm la un exod al unor clienți către porturile maritime, ajutat nu numai de deblocarea tuturor porturilor din China, ci și de scăderea tarifelor de transport maritim. Cu toate acestea, situația este foarte volatilă. Prețurile de transport se schimbă în fiecare lună, în timp ce în urmă cu doar 3-4 ani se stabileau o dată pe an sau la șase luni.

Pe de altă parte, șefa departamentului feroviar pentru regiunile UE și China din cadrul AsstrA-Associated Traffic, Irena Topalova, consideră că deblocarea porturilor chinezești nu a afectat semnificativ transportul feroviar de marfă al clienților Noului Drum al Mătăsii.

Căile ferate chineze au raportat că, în prima jumătate a anului, numărul trenurilor care au legat China de Europa a crescut cu 2%, ajungând la 7.473. Acestea au transportat 720.000 de TEU, cu 2,6% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2021.

În urma invaziei Rusiei în Ucraina, unii clienți s-au retras din transportul feroviar, care traversează Rusia și Belarus. Încă de la izbucnirea războiului, consternarea clienților a fost evidentă. Aceștia au trecut de la transportul feroviar de marfă la transportul maritim și aerian, iar rezultatul a fost că cei care au trecut la transportul maritim au înregistrat întârzieri serioase. S-a întâmplat chiar ca trenul să fie mai rapid decât avionul. Un client care a renunțat la serviciul de transport feroviar și a expediat marfa pe calea aeriană a primit-o a doua zi după ce s-au descărcat containerele aduse cu trenul. Cu toate acestea, aglomerația s-a acumulat în aeroporturi și a fost nevoie de mai multe săptămâni pentru a le descărca.

De asemenea, s-a format aglomerație pe căile ferate. Timpul de livrare cu trenul în aprilie a fost de 9 zile, dar odată ce a devenit clar că trenurile circulau în siguranță și că încărcăturile erau asigurate, s-a văzut un aflux foarte mare de comenzi în luna mai, iar în iulie erau deja multe probleme cu termenele de livrare prelungite. Un număr mare de trenuri a blocat trecerea de cale ferată sino-kazahă de la Alashankou, iar în iulie căile ferate chineze au anulat zeci de trenuri. Situația feroviară începe să se normalizeze.

De asemenea, reprezentantul AsstrA vorbește de întârzieri doar la plecarea trenurilor din gările chinezești. Nu a fost întâmpinată nicio dificultate în cooperarea cu serviciile de la frontiere. Containerele din China către Polonia circulă fără probleme.

Timpul de tranzit de la stația din China la cea din Polonia este de 18 zile. Acest timp este de peste două ori mai scurt decât timpul necesar pentru a transporta un container pe mare. Costul transportului maritim este de 8.000-9.000 de dolari, iar cel feroviar de 9.000-12.000 de dolari. Cu toate acestea, în perioadele de penurie generalizată, prețul nu este neapărat cel mai important lucru. Tariful de transport este de importanță secundară. În ultimii 2 ani, disponibilitatea bunurilor a fost cel mai important factor. Câștigătorul este cel care are bunurile pe raftul magazinului și nu în depozite undeva în China.

Producția din China ar trebui să crească rapid. Autoritățile de acolo au eliberat transportul terestru de restricțiile impuse de pandemie. În iulie, numărul camioanelor de pe autostrăzi a crescut cu 10,8% față de 18 aprilie. Camioanele pot intra pe toate drumurile, iar blocajele de trafic au dispărut.

Numărul de mărfuri pe calea ferată ar trebui să continue să crească, toamna fiind cea mai aglomerată perioadă de transport.

Articole similare

Ad