Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE vrea armonizarea contributiilor sociale

Problema introducerii salariului minim pentru soferii europeni, care a plecat de la politica Germaniei de crestere a nivelului salarial pentru mai multe categorii sociale, alimenteaza numeroase polemici la nivelul institutiilor Uniunii Europene. Dupa Germania, si alte state occidentale „cocheteaza“ cu ideea introducerii salariului minim, pentru a-si proteja propriii soferi de „invazia“ esticilor. Pentru companiile de transport, indiferent de statul de inregistrare, simpla dovada a faptului ca respecta salariul minim adoptat intr-o tara sau alta presupune multa bataie de cap si munca administrativa in plus. Si, oricum, aceasta nu este o practica in spiritul UE.
 

Asociatiile de transport, inclusiv occidentale, fac lobby pentru clarificarea problemei salariului minim, insistand asupra rezolvarii problemei dumpingului social facut de agentiile de inchiriere de forta de munca. Va prezentam in continuare pozitia Conftrasporto, cea mai mare asociatie patronala de transport din Italia, reprezentata de secretarul general Pasquale Russo.

Tranzit: Care este pozitia operatorilor de transport italieni in legatura cu introducerea salariului minim in Germania si Franta?
Pasquale Russo: Introducerea nivelului minim de salarizare a plecat de la practica angajarii de soferi cu contracte temporare de munca de catre companii vest-europene, prin intermediul agentiilor specializate in inchiriere de forta de munca, ce functioneaza atat in Romania, cat si in alte state est-europene. Aceasta reprezinta o concurenta neloiala, intrucat se favorizeaza dumpingul social, pentru persoanele angajate cu acest tip de con- tract fiind platite contributii sociale mult mai mici decat ar fi in mod normal aferente veniturilor lor totale.
Tocmai pentru a evita aceasta practica a fost elaborata legea salariului minim in Germania, care nu vizeaza doar soferii, ci si alte categorii de angajati. Se uniformizeaza astfel conditiile sociale pentru cei care lucreaza in aceasta tara. Ideea este imbratisata si de alte state, precum Franta sau Italia.
Principiul, din punct de vedere al soferilor italieni, este de inteles. Procedura insa nu este corecta, deoarece creste foarte mult documentatia si munca depusa de companiile de transport pentru a respecta toate cerintele impuse, iar in final nu rezolva problema si genereaza „victime colaterale“. Nici pana in prezent nu se stie exact cum se aplica MiLoG, si nici cum se controleaza.

Care au fost discutiile purtate intre Conftrasporto si reprezentantii institutiilor UE pe marginea conditiilor sociale din Uniune?
Asociatiile de transport din Franta si Italia au prezentat un proiect Parlamentului si Comisiei Europene care prevede un statut unic pentru lucratorii mobili din Europa si utilizarea unui Registru Unic European. In elaborarea noii Carte Albe Europene pentru sectorul transporturilor, care este in curs de dezbatere la Parlamentul European, acest principiu este larg acceptat. Nu se vorbeste insa de un salariu minim, cum este cazul MiLoG, ci …

Articole similare