Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un an dificil pentru Europa

Editia din acest an a IAA Hanovra s-a desfasurat intre discutiile sterile din Parlamentul European in jurul reducerii emisiilor de CO2 (si masurile ce trebuie sa fie intreprinse de producatorii de autovehicule), si indemnul producatorilor catre transportatori de a ridica tarifele de transport, fara un tarif care sa le acopere costurile acestia fiind in imposibilitatea de a-si reinnoi flotele. Exasperati de presiunea pe pret transmisa de la retailer la transportator si de aici mai departe la furnizorii de autovehicule, producatorii fac un apel la intreaga societate sa accepte mai degraba cresterea preturilor la produse cu un cent-doi, care sa permita cresterea decenta a tarifelor de transport, decat sa incurajeze sau sa forteze industria de transport sa foloseasca camioane tot mai vechi, care pun in pericol siguranta persoanelor si a marfurilor pe sosele.
 

Industria de transport admite ca se afla intr-un punct de cotitura in transporturi, tarifele de transport fiind prea mici pentru a mai permite dezvoltarea. In aceste conditii s-a produs intrarea Euro 6 pe piata europeana, primit cu retinere de transportatori, care si-au redus usor achizitiile in intreaga Europa.

Cel mai important targ de vehicule comerciale din Europa, IAA Hanovra, a imbracat haine stralucitoare pe parcursul a zece zile, mai ales standurile producatorilor germani fiind innoite, cu multe lumini eco pe LED, cu constructii somptuoase, accentul fiind uneori pus mai degraba pe imaginea de brand si pe solutii, si mai putin pe produse, cu atat mai mult cu cat marile lansari de camioane s-au produs deja in 2012-2013, anul acesta fiind mai degraba pentru completari de game si serii. Producatorii „straini” – DAF, Volvo, Iveco etc. – si-au pastrat aceleasi pozitii si parca si aceleasi arhitecturi ale standurilor ca si in anii trecuti.

DAF are cate o solutie pentru orice
Standul de 2.500 m2 al DAF din cadrul IAA Hanovra a gazduit toata gama Euro 6: modelul LF pentru distributie, CF pentru o larga varietate de aplicatii si XF pentru transporturi pe distante lungi, gama Euro 6 fiind extinsa si cu variantele cu trei si patru axe, oferind astfel o solutie DAF pentru orice tip de transport.
Modelul CF Silent cu motor de 10.8 l, PACCAR MX-11 Euro 6 (cu putere de 286 CP pana la 435 CP) are emisii reduse de zgomot, 72 dB(A), ceea ce inseamna ca poate fi folosit fara probleme in zonele unde se aplica restrictii de zgomot.
Activarea Silent mode se face prin apasarea unui buton, moment in care cuplul motorului este redus, iar schimbarea treptelor de viteza se face la viteze mai mici. In plus, incapsularea cutiei de viteze contribuie la reducerea emisiilor de zgomot din timpul rularii. Din 2015 CF va fi disponibil si in varianta rigida si tractor 4×2 si 6×2, cu cabina de zi, de dormit sau Space Cab, fiind disponibila si cu o mare varietate de ampatamente.
Una dintre cele mai importante inovatii prezentate de DAF la IAA este varianta Low-Deck a camioanelor CF si XF, pentru transporturi de volum. Astfel …

Articole similare