Lazăr Farkas din Braşov a făcut senzaţie la TTA cu un camion Ford din 1936, cumpărat de mai bine de 20 de ani din București.
“L-am găsit într-o grădină şi am muncit mulţi ani până când am reușit să îl scot la primul eveniment, în 2010, la Tulcea, la Ziua internațională a Dunării şi Ziua Marinei”, a povestit colecţionarul de 70 de ani din Braşov, care mai deţine şi alte automobile americane sport, cu două locuri, o limuzină din 1938 şi alte maşini de epocă.
“Le colecţionez pentru plăcerea de a circula periodic. Scot câte una în funcție de vreme, de chef, de buna dispoziție, şi mergem la evenimente. În iunie am fost, de exemplu, în Serbia la un eveniment.”
Lazăr Farkas are o firmă de tractări şi se ocupă de transport şi închiriere de containere.
“Până la 17:00-18:00 lucrez la firmă – firma mea – și după aceea îmi văd de hobby-ul meu până la 21:00-22:00.”
Camionul Ford prezentat la TTA a fost recondiționat de către un prieten, Lazăr Farkas declarând că nu poate să lucreze de unul singur la astfel de proiecte. Înainte de TTA a lucrat câte 13-14 ore pe zi timp de o săptămână, pentru că se aduc îmbunătățiri de fiecare dată când merge la un eveniment.
Maşina nu mai avea motorul original când a cumpărat-o, iar Farkas Lazăr i-a pus un motor de van Ford Transit, un diesel din 1970.
“Camionul a participat în al doilea război mondial. A scăpat din război, iar apoi a servit Regia Națională a Petrolului drept cisternă și a circulat până în 1954 transportând diferite lichide. În 1958 a fost radiat definitiv. Eu am cumpărat-o de la șoferul care a lucrat pe camion. Ginerele său a restaurat şi el camionul, cât a putut, și după aceea am continuat eu. Când am expus camionul, în 2008 sau 2010 în Bucureşti, un bătrânel a venit la mine şi mi-a adus plăcuţa original a camionionului, care statuează faptul că a fost produs în Indiannapolis.”
Camionul are invertor, 220 V, instalație audio, jocuri de lumini și mașinuțe de balonașe cu laser şi proprietarul său participă cu acesta la tot felul de evenimente festive.
“Inițial am vopsit-o bleumarin, așa cum e Marea Neagră a noastră, foarte închisă, un bleumarin închis și anul trecut mi s-a părut că e prea închisă culoarea şi am vrut să-i dau mai multă tinerețe. Am vopsit-o astfel un albastru mai deschis, iar cu câteva zile înainte să plecăm spre Alba Iulia mi-a venit ideea să adaug o culoare bleu mai deschisă pe părţile laterale.”
La TTA a venit mai mult ca să vadă “ce se întâmplă”, nu neapărat pentru a participa la competiţie. Cu toate acestea, organizatorii i-au oferit un loc în Top 5 “Old School”.
Camionul poate rula şi singur cu 60-70 km/h, însă la Alba Iulia a fost adus pe remorcă.
În spatele cabinei pe şasiu dl. Lazăr a construit o platformă cu margini din scândură de lemn pe care a aşezat o masa de picnic şi nişte baloţi de paie în loc de scaune.













