Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un camion usor de constructii in ton cu cerintele pietei europene

Iveco s-a bucurat de mult succes in randul transportatorilor de materiale de constructii datorita Trakker, mai ales in Italia, Africa si Orientul Mijlociu, unde se permit greutati totale mai mari, dar nu si in alte tari din Europa. Asa ca, pentru a tine pasul cu cerintele pietei, a lansat camionul usor pentru constructii si servicii urbane Stralis X-Way, care combina sasiul si performantele off-road ale Trakker cu o sarcina utila mare, un consum eficient si rezultate foarte bune pe sosea. Noua gama se caracterizeaza prin constructie modulara, care permite clientilor sa aleaga varianta optima pentru tipul de aplicatie la care o va folosi, si este disponibila cu mai multe configuratii, motoare si transmisii.
 

Stralis X Way reprezinta un mix intre sasiul Trakker si cea mai noua tehnologie XP, la care s-a ajuns deoarece, studiind vanzarile de camioane de constructii din Europa din 2016, producatorul italian a ajuns la concluzia ca mai mult de trei sferturi din acestea sunt usoare. Iar ele merg de obicei 90% pe sosele si numai 10% („last mile“) pe santiere sau terenuri accidentate, ceea ce inseamna ca publicul lor tinta este foarte preocupat de costurile totale de exploatare – in special de consumul de carburant – dar nu coboara standardele nici cand vine vorba de performanta pe teren dificil, deoarece nu vor ca masinile sa ramana blocate.
Asadar, X-Way combina tehnologiile avansate caracteristice camioanelor care circula pe sosea cu sasiul robust binecunoscut Iveco pentru vehicule off-road, de aceea ataca fara probleme sectiunile off-road datorita noului sistem hidrostatic Hi-Traction, care aduce mai multa tractiune hidraulica pe axa fata atunci cand este nevoie, imbunatatind stabilitatea masinii si siguranta soferului pe teren dificil.

Mai economic si mai ecologic si datorita anvelopelor Michelin
Noul Stralis X-Way este disponibil cu anvelope Michelin X® Works™, dezvoltate special pentru livrari de materiale de constructii pe santiere. Pneurile cu dimensiunile 315/80 R 22.5 si 13 R 22.5 pentru axele de tractiune si de directie au rezistenta scazuta la rulare (C pe eticheta), ceea ce inseamna ca permit reducerea consumului de carburant fata de gama anterioara Michelin X® Works™ XZY (D pe eticheta pentru rezistenta la rulare), fara sa scada alte performante, ca durabilitatea, siguranta si capacitatea de a fi resapate.
Din primul trimestru al lui 2018 Stralis X-Way este disponibil si cu noile anvelope Michelin X® Multi™ Energy™ – pentru operatorii ce desfasoara o gama mai larga de aplicatii de transport – care se caracterizeaza prin cel mai scazut consum de carburant si cele mai mici emisii de CO2 de pe piata (conform testelor realizate cu Michelin X® Multi™ Energy™ Z si D de dimensiunea 315/70R22.5 si cu anvelopele principalilor competitori), fara a afecta durabilitatea, siguranta si posibilitatea de resapare si de recanelare.
Michelin X® Multi™ Energy™ le permite operatorilor sa scada consumul cu 0,9 l/100 km si emisiile de CO2 cu pana la 2,4 t la fiecare 100.000 km comparativ cu Michelin X Multiway 3D.

Robust, fiabil, dar si usor
Clientii vor aprecia la noua gama de constructii si imbinarea dintre robustete si greutate proprie mica, si implicit sarcina utila cat mai avantajoasa. Cu atat mai mult cu cat Iveco a conceput versiunea Super Loader pe sasiu 8×4, pentru mixere de beton, cu motor de 9 l si 400 CP, care are o greutate proprie de numai 8.845 kg, atestata de institutul francez independent UTAC (care a facut in cadrul testelor sase livrari pe zi, adica 100 euro/m3 de ciment, in conditiile unei densitati de 2,3 t/m3). Greutatea proprie atat de redusa permite atingerea celei mai mari sarcini utile de pe acest segment, asa cum declara reprezentantii Iveco, cu 335 kg mai mare decat a celui mai bun vehicul certificat de UTAC, ceea ce inseamna un castig de pana la 23.000 de euro pe an.
Greutatea proprie redusa fara a afecta robustetea si fiabilitatea in utilizarea pe santiere sau siguranta si confortul pe sosele se datoreaza modificarilor aduse suspensiei mecanice spate, arhitecturii sasiului, lonjeroanelor, motorului Iveco Cursor 9, noii suspensii fata cu o foaie de arc si spate cu doua foi de arc, prizei de putere de 800 Nm fara ambreiaj si jantelor si rezervoarelor de aer din aluminiu, ambele optionale.

Gama bogata de configuratii si caroserii
Clientii din domeniu trebuie sa poata personaliza cat mai bine vehiculele, deoarece aplicatiile in care sunt folosite camioanele usoare de constructii sunt numeroase, ca si suprastructurile pe care le pot primi: mixere de beton (diferite in functie de tara), skip-loader-e, basculante (care, de asemenea, sunt diferite de la tara la tara). Deci vehiculele trebuie configurate din fabrica in functie de cerintele particulare ale clientilor, ceea ce in cazul X-Way se realizeaza usor datorita designului modular, care permite personalizarea fara compromisuri.
Noua gama este disponibila cu doua si patru axe sau ca versiune tridem 8×4, ca vehicul articulat sau sasiu, cu trei motoare (Cursor 9, 11 – nou pe variantele 6×4 si 8×4 – si 13), trei transmisii (manuala, automata Allison si robotizata ZF Hi-Tronix cu 12 sau 16 trepte) sau prize de putere (inclusiv aceea care are cuplul de pana la 2.450 Nm).
Si, in functie de cat de mult este folosit off-road, X-Way este oferit in trei configuratii: On (are toate caracteristicile on-road ale Stralis in ceea ce priveste vizibilitatea si accesul in cabina, disponibile acum si pe versiunile cu mai multe axe), Off (permite performante inalte pe teren accidentat) si On+ (varianta intermediara, pentru clientii care folosesc camioanele in mod aproape egal pe sosele si in afara lor).
Modularitatea X-Way se reflecta si in realizarea cabinei, clientii putand alege modelul cel mai potrivit pentru aplicatia lor si pentru timpul petrecut pe drumuri bune: cabina scurta cu acoperis coborat AD (Active Day), cabina de dormit cu acoperis coborat sau mediu AT (Active Time) si, pentru cel mai ridicat nivel de confort, cabina de dormit Hi-Way, care a castigat premiul Camionul Anului 2013 si a fost conceputa pentru transport pe sosea, pe distante lungi.

Articole similare

Ad