Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un copac pentru fiecare camion sau autobuz înmatriculat anul trecut

Mercedes-Benz Trucks & Buses România, filiala locală a constructorului german de autocamioane și autobuze Daimler Truck AG, participă la un amplu proiect de reîmpădurire a zonelor agricole din sudul țării, inițiativă aliniată politicii globale a grupului de reducere a impactului climatic al produselor și operațiunilor sale.

Astfel, în parteneriat cu Asociația Pădurea Copiilor, compania a participat săptămâna trecută cu voluntari la plantarea a 1.999 de copaci în comuna Filipeștii de Târg din județul Prahova, câte unul pentru fiecare autovehicul comercial greu (camioane și autobuze/autocare) produs de companie și înmatriculat anul trecut pe piața din România.

Proiectul este unul de anvergură. Suprafețele totale ce urmează să fie împădurite totalizează aproape 36 de hectare, de peste două ori mai mult decât Grădina Cișmigiu din Capitală. Pe fiecare hectar urmează a fi plantați câte 6.000 de puieți, adică aproximativ 216.000 de copaci în total.

Proiectul se va derula în mai multe etape. Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania ajută la împădurirea a 0.33 hectare în Filipeștii de Târg, din totalul de 14 hectare planificate a fi replantate în jurul a trei localități (Filipești, Urziceni și comuna Săcelele din județul Teleorman).

„Mercedes-Benz Trucks & Buses România a participat în cadrul acestui proiect cu circa 40 de voluntari, angajați ai companiei, care au reușit plantarea a 550 de puieți pe o suprafață de aproximativ 1.000 mp. Restul de până la 1.999 copaci vor fi plantați cu sprijinul financiar al companiei. Ne dorim să începem o tradiție și să plantăm în fiecare an câte un copac pentru fiecare camion sau autobuz înmatriculat”,a declarat Valeriu Zaharia, C.E.O. Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

Inițiativa a fost gândită ca măsură de sustenabilitate, având forma unui atelier de educație de mediu cu o componentă teoretică (tehnica plantării, beneficiile perdelelor forestiere) și una practică (plantarea puieților). Plantările de la Filipeștii de Târg se fac cu puieți de nuc, frasin, sălcioară, corcoduș cătină roșie și frasin de Pennsylvania.

Datele oficiale arată că mai multe județe din sudul României se confruntă cu un proces accelerat de deșertificare. Dispariția perdelelor forestiere din unele zone a făcut ca în Dolj, de exemplu, să apară o zonă de deșert cu dune de nisip care se întinde pe circa 100.000 de hectare, aproximativ 6% din suprafața județului. Și mai îngrijorător, dunele continuă să se extindă. Raportat la necesarul estimat la specialiști, de minimum 20% fond forestier pentru zona de câmpie, în cele șapte județe ce înconjoară Bucureștiul se înregistrează o pondere a suprafețelor împădurite situată între 2,5% și 5%. În județul Prahova, peste o șesime (15%) din suprafața totală a terenurilor agricole nu mai este productivă, împădurirea reprezentând o soluție optimă pentru refacerea biotopului local.

„Acest program reflectă angajamentul companiei noastre, lider de 7 ani în piața de camioane și autobuze din România, pentru protejarea mediului prin neutralizarea emisiilor de carbon ale autovehiculelor noastre, indiferent de categorie. Strategia noastră vizează ținte ambițioase în ceea ce privește emisiile de carbon. Scopul Daimler Truck AG este să ofere soluții de transport total neutre din punctul de vedere al emisiilor, până în 2039, iar obiectivul cel mai ambițios este decarbonizarea completă a flotei de modele aflate în producție, pentru a oferi astfel vehicule neutre în operare, de la rezervor la roată”,a mai spus Valeriu Zaharia.

Grupul Daimler și-a stabilit ca țintă pentru 2039 să producă exclusiv camioane și autobuze electrice pentru mai multe piețe-cheie: Europa, Japonia și America de Nord. Grupul testează deja astfel de modele din anul 2010.

Încă din 2018, Daimler a demarat producția de serie pentru eCitaro, un autobuz urban complet electric, cu zero emisii la nivel local, silențios, fiabil și extrem de eficient din punct de vedere energetic. eCitaro a fost prezentat inclusiv în România în toamna anului 2019. În ceea ce privește vehiculele de transport marfă, Daimler Truck AG va demara anul acesta producția de serie pentru eActros, camionul electric pentru distribuție, cu o sarcină totală de până la 26 t și o autonomie de cel puțin 200 km. Modelul a fost deja testat cu succes, în condiții reale de transport, începând din 2018, de către clienți din mai multe țări europene. „De asemenea, portofoliul companiei va fi lărgit și cu modele de serie alimentate de pile de combustie pe bază de hidrogen, o tehnologie 100% ecologică în care grupul este deschizător de drumuri și care credem că va coexista cu cea a bateriilor electrice”,a mai declarat CEO-ul.

Articole similare

Ad