Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un model pentru fiecare aplicatie

Mercedes-Benz propune o gama completa de vehicule destinate transportului de calatori, sustinuta de servicii post-vanzare performante, disponibilitate crescuta a pieselor de schimb si accesoriilor si oferta de finantare personalizata in functie de specificul fiecarei aplicatii.
Pentru transport urban, autobuzul Citaro este, fara doar si poate, lider incontestabil. Vehiculul este disponibil in varianta solo (12 m) sau articulat (Citaro G – 18 m), cu sistem de propulsie diesel, pe gaz natural (NGT) sau hibrid diesel-electric. Modelul hibrid a fost lansat la sfarsitul lui 2017 si are la baza un sistem paralel, menit sa scada consumul de carburant si implicit costul total de operare cu investitii minime. Impreuna cu versiunea NGT, Citaro hibrid raspunde presiunii de reducere a emisiilor poluante, mentinandu-se eficient si economic. In scurt timp urmeaza sa fie disponibil si modelul 100% electric.
 

Tot pentru transport urban, clientii au la dispozitie si modelul Conecto, la fel, in variante solo sau articulat, cu motorizare diesel sau NGT.
Noutatea anului in familia Mercedes-Benz a reprezentat-o lansarea ultimei generatii Tourismo RHD, care se pozitioneaza din start ca un produs versatil, bine echipat, cu care orice operator poate sa castige bani. Spre deosebire de „vechiul“ Tourismo, gama de modele a fost extinsa, pentru a acoperi si segmentul lasat liber prin retragerea din productie a modelului Travego. In acelasi timp, paleta de dotari este generoasa, cu toate sistemele de siguranta activa si pasiva disponibile in standard sau ca echipare optionala. Adaugand la asta o aerodinamica foarte buna (cd = 0,33), noul Tourismo garanteaza o reducere a consumului de carburant cu pana la sapte procente.
Constructia modulara a noului Tourismo are la baza doua variante de ampatament (6.090 si 6.910 mm) plus doua lungimi ale consolei spate (3.315 si 2.785 mm). Din combinatia cu doua sau trei axe si consola fata de 2.890 mm rezulta patru modele, in trei versiuni de lungime.
Modelul de baza este Tourismo RHD, de 12.295 mm, cu doua axe si o capacitate de bagaje de 9,9 m3. Versiunea extinsa a acestuia este Tourismo RHD M2, de asemenea pe doua axe, la 13.115 mm, dar cu ampatamentul mai lung, care are o capacitate in cale de 12,1 m3. Tourismo RHD M este autocarul clasic pe trei axe – 13.115 mm lungime si 9,9 m3 capacitate de bagaje, in timp ce Tourismo RHD L ajunge la 13.935 mm, cu ampatamentul lung si 12,1 m3 pentru bagaje. Indiferent de configuratie, toate versiunile au 2,55 m latime si 3,68 m inaltime, inclusiv agregatul de aer conditionat montat pe plafon.
Tourismo RHD va fi echipat cu motorul OM 470, in variantele de 360, 394 si 428 CP. Ca noutate, propulsorul de 456 CP, care are cuplu motor maxim de 2.200 Nm, disponibil pana acum doar pentru Travego, va putea fi comandat si pentru Tourismo, iar pentru aplicatii usoare se poate solicita si motorul mai mic, OM 936, de 7,7 l, ce dezvolta 354 CP (doar pentru modelele pe doua axe). Standard se ofera transmisie manuala, iar optional se poate comanda transmisia robotizata PowerShift GO 250-8.
In familia Setra, cele trei game de produse – MultiClass, ComfortClass si TopClass – acopera toate aplicatiile de transport interurban, international si turistic. Nu mai putin de sase modele – trei UL business si trei LE business – sunt disponibile pentru primul segment, in variante cu doua si trei axe, de la 12,2 la 14,6 m lungime.
Pe segmentul autocarelor, clientii pot alege intre 12 versiuni ale seriilor CC500 sau TC500, cu lungimi cuprinse intre 12,3 (S 515 HD) si 15 m (S 519 HD). Setra S 531 DT este ultimul model care completeaza familia TopClass 500. Autocarul etajat va fi echipat in premiera cu doua sisteme de siguranta noi pe piata transportului de calatori: ABA 4, cu functie de detectare a pietonilor la o distanta de pana la 80 m, si sistemul de protectie laterala (Sideguard Assist). Vehiculul este propulsat de motorul OM 471, cu sistem de injectie X-Pulse, ce dezvolta 510 CP si are cuplu motor maxim de 2.500 Nm.
Clientii Mercedes-Benz si Setra au la dispozitie mai multe servicii menite sa le creasca eficienta in operare: sistemul de management al flotei FleetBoard, programele DriverTraining, Service24h sau ServiceCard OMNIplus.

Articole similare