Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou centru, la Craiova, în parteneriat cu Ascet

Ford Trucks a inaugurat luna trecută, în parteneriat cu firma locală Ascet, noul său service din Craiova. Extinderea rețelei, care a ajuns la 22 de centre – și până la final de an va număra 23 – subliniază angajamentul companiei de a răspunde cerințelor economiei în plină expansiune a României și de a crește capacitatea de a realiza lucrări de întreținere/reparații în ateliere multibrand autorizate la cele mai înalte standarde.

Ford Trucks are în prezent astfel de centre în București, Brașov, Deva, Arad, Constanța, Focșani, Craiova, Bacău, Suceava, Baia Mare, Oradea, Timișoara, Sibiu, Odorheiu Secuiesc, Cluj-Napoca, Pitești, Ploiești, Galați, Turda, Târgu Mureș și Piatra Neamț, direcția strategică a companiei fiind să nu existe mai mult de 150 km între service-uri.

Așa cum explică Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks, „dezvoltarea rețelei locale de servicii este strâns legată de obiectivul de creștere a portofoliului de clienți, deoarece toți partenerii noștri cumpără și un pachet de servicii – vânzări, asistență post-vânzare și piese de schimb – nu doar produse. Avem peste 3.500 de camioane Ford Trucks livrate în România și un număr semnificativ de clienți, iar rețeaua de service urmează să crească odată cu obiectivele de vânzări, deoarece loialitatea clienților este strâns legată de serviciile post-vânzare.”

De la specialist în anvelope la service de camioane

Pentru centrul din Craiova a fost ales drept colaborator firma Ascet, care a aniversat 30 de ani de activitate și, așa cum declară administratorul său, Nicu Lungu, este specialist mai ales în vânzarea, montarea, servisarea și monitorizarea anvelopelor, de orice tip, cu excepția celor de avion, în calitate de partener Euromaster.

Discuțiile pentru ca Ford Trucks să vină în atelierul Ascet pentru ca cele două firme să ofere împreună servicii de întreținere/reparații pentru camioane au durat circa șase luni, iar acum noul centru, care dispune de patru canale de lucru, dintre care două pentru cutii de viteze și geometrii, are echiparea și personalul necesare pentru a face intervenții la partea mecanică, electrică, dar și la motoare și la cutii de viteze, unde numărul de jucători de pe piață este tot mai mic, din cauza lipsei de forță de muncă înalt specializată. În afară de investițiile deja realizate, în curând aici va fi montat un elevator mare pentru camioane, care permite demontarea mai ușoară a ambreiajului sau a cutiei de viteze, deci este mai comod și pentru mecanici.

Investiția a fost mare, subliniază Nicu Lungu, având în vedere scumpirea din ultimul timp a materialelor de construcții și nu numai. Dar ea este binevenită pentru întreaga regiune, mai ales pentru firmele care ar fi vrut să cumpere camioane Ford Trucks și au ezitat deoarece nu aveau în apropiere un service dedicat. „Deci acest parteneriat va aduce avantaje și pentru noi și pentru Ford Trucks.”

În afară de clădirea dedicată Ford Trucks, unde se lucrează într-un schimb, Ascet mai are un service multibrand, unde se ocupă mai ales de camioane Scania, MAN, Renault Trucks și Volvo Trucks, folosind, pentru diagnoză, numai echipamente originale.

Ascet are și atelier mobil și acoperă regiunea cuprinsă între Caraș Severin și Slatina.

Iar datorită colaborării cu Ford Trucks la numărul deja foarte mare de clienți pe care îi are pentru anvelope se vor adăuga și alții, inclusiv cu flote mari, care au această marcă de camion, ceea ce va crește și veniturile din activitatea dedicată pneurilor. Mai ales că, datorită procedurilor de lucru folosite, clientul care intră în service-ul Ascet este avertizat și în legătură cu alte probleme tehnice pe care le are mașina sa, în afară de cele pentru care a venit, deci își poate programa din timp următoarele intervenții.

În 2022 firma a avut o cifră de afaceri de circa cinci milioane de euro, din care doar 10% din întreținerea și reparațiile camioanelor, restul din anvelope. 2023 a fost un an la fel de bun, cu o cifră de afaceri mai mare, dar și costurile au fost mai mari, astfel că profitul, deși încă bun, a scăzut față de anul anterior.

Articole similare