Romania a fost reprezentata la IAA de carosierul Ereste Star, care si-a propus sa se faca astfel cunoscut si sa transmita ca „si noi putem face produse de calitate germana folosind fibra de sticla, spuma poliuretanica de la furnizori importanti si tehnologie moderna de aplicare a peretilor, care sunt complet din inox. Si mai vrem sa cautam parteneri noi, fiind deschisi la orice colaborare pentru constructia de caroserii si gasirea unor nise de piata ce merita fructificate. De exemplu, am avut deja sedinte de audit cu RAR, pentru omologarea de tip a unor produse, si mai vrem sa ne implicam in transportul de animale vii sau de cereale, in constructii, deoarece credem ca benele basculabile vor merge foarte bine, si sa echipam vehicule cu diverse anexe si instalatii pentru micii meseriasi“, explica Marin Cojocaru, directorul general al companiei.
La stand au fost expuse un box frigorific cu podea fara sasiu suplimentar, doar cu doua traverse, si un sistem pentru transport de carne pe carlige, la care incarcarea se face automat.
Ereste foloseste lemn de fag pentru podele si oteluri inalt aliate pe care nu le vopseste, ci apeleaza la zincare termica, iar profilele pot fi vopsite sau eloxate, „pentru produse de calitate, curate si rezistente“. Ca urmare a tehnologiei moderne si a materialelor de calitate folosite, carosierul roman a fost agreat ca partener oficial Daimler.
Firma a realizat anul acesta peste 70 de caroserii, mai ales frigorifice, prelate, izoterme pentru paine si platforme pentru tractari auto, in special pe sasiu Ford si Mercedes-Benz.
Pana de curand, Ereste asambla kituri cumparate din Franta sau Germania, dar acestea erau scumpe, veneau tarziu, iar transportul era incomod deoarece firma nu putea astepta sa adune 10 caroserii ca sa completeze un camion.
De aceea s-a decis construirea unei fabrici noi, terminate in primavara, cu hala de aproape 1.500 m2 si 11 m inaltime, echipata cu pod rulant pe toata lungimea, si cu show-room de 12 m inaltime. Investitia in teren, hala si utilaje se ridica la aproape un milion de euro, dar mai este nevoie de achizitia catorva echipamente, pentru care Ereste va apela la fonduri europene.
Urmatorul pas este obtinerea certificatului ATP pentru boxurile frigorifice.
„Ne axam pe frig pentru ca 80% din cele 70 de unitati realizate anul acesta au fost izolate si frigorifice si pentru ca avem tehnologie si mese de lipit. Panoul compozit, productie noua, are 4 kg si rezista la lovire cu ciocanul, dar este si foarte usor: putem obtine pentru Ford Transit o sarcina utila de 1.800 kg, cu perete despartitor interior mobil, pentru transport la doua temperaturi.“
Garantia oferita pentru aceste caroserii este de cinci ani, inclusiv pentru mentinerea temperaturii.