Unilever si-a prelungit contractul de inchiriere de paleti de la CHEP, principalul furnizor de solutii de inchiriere paleti si containere. Potrivit noului contract, Unilever a inlocuit sistemul mai putin eficient de schimb al paletilor din lemn alb cu serviciul de inchiriere de paleti adminsitrat de CHEP, sporind astfel cu 70% utilizarea serviciului CHEP. Prelungirea contractului acopera operatiunile Unilever in Germania, Austria, Elvetia, Italia, Polonia, Ungaria, Scandinavia si Romania, completand serviciile CHEP existente, furnizate catre Unilever in restul Europei. Extinderea activitatii a fost implementata pana in martie 2013.
“Noul contract ne permite sa construim pe baza activitatii existente, aplicand, in acelasi timp, programe de reducere a costurilor si a emisiilor de carbon”, a declarat James McCarthy, presedintele CHEP pentru operatiunile cu paleti in Europa. Iar Lucrecia Bolognesi, Unilever Procurement Director Logistics, a adaugat: „Am consolidat un parteneriat cu CHEP timp de multi ani, beneficiind de modelul lor de inchiriere paleti pe o perioada semnificativa de timp. Convertirea acestor fluxuri suplimentare catre CHEP ne va simplifica procesele continue de gestionare a paletilor, va imbunatati eficienta lantului de aprovizionare si ne va reduce costul total de exploatare. In plus, eforturile CHEP privind durabilitatea vor contribui la ambitia Unilever de a-si dubla dimensiunea activitatii pana in 2020, reducandu-si, in acelasi timp, impactul ambiental general si sporindu-si impactul social pozitiv in tot lantul de aprovizionare.”
Un studiu de evaluare a ciclului de viata, efectuat de Intertek-RDC Environment, cu sediul In Bruxelles, a confirmat ca trecerea Unilever la paleti suplimentari de schimb, din lemn alb, conform noului contract cu CHEP, va genera reduceri anuale de aproximativ 4.700 tm de emisii de CO2 – echivalentul emisiilor produse de utilizarea electricitatii in 750 de locuinte timp de un an – si va impiedica trimiterea la groapa de gunoi a 400 tm de lemn.